Fiske gran canaria - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske gran canaria

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske gran canaria

Hej! Jag ska åka till Gran canaria Puerto rico i januari. Jag ska ut på en djuphavsfiske/havsfiske tur. Men ska fiska från land också hade jag tänkt, Så min fråga- någon som har något bra tips på bete,Olika tekniker, Drag. Tänkte testa mina vanliga, reflexen å wippen lite jiggar och nån wobbler, men också nån räka och lite bröd på mete kan tänka. Alla tips som rör Gran canaria välkommnas VARMT!

Och när vi ändå håller på-
    Nån som vet vart man kan beställa prawn star ifrån? tycker den verkar häftig och måste testa.

FISH ON!!

Var till puerto rico på Gran Canaria förr förra hösten och åkte också ut på en djuphavsfisketur. Ville igentligen fiska sailfish och Marlin men de var inte säsong för dem, men ångrar inte en sekund att jag åkte på en djuphavsfisketur. Fiskade vid ett vrak på 60 m djup och självklart fick man mest fisk av alla på båten. Stingrockor, baracudor och tonfisk var de man fick.

När det gäller fiske från lan så skulle jag testa runt båthamnarna, lokalborna fiskade där och man såg väldigt mycket fisk.
    Simma lugnt och våga!

Kommentera

hur mycket kostade det? och bokade ni innan eller när ni väl var där?

Kommentera

det kostar 60 Euro att fara på tur med fiskebåtarna, och då far man antingen från 9-15 lr från 15.00-20.00 går även att hyra en egen båt men det kostar då rätt så mkt, tror det låg på kring 600euro.

Kommentera

http://www.white-marlin.com/ där har du en av båtarna som far på djuphavsfiske från puerto rico. riktigt bra att ha och göra med,

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
          20 svar
          2 587 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg skyler
          av skyler

Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
          3 svar
          408 visningar