Nerheten av Borås/Varberg .. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nerheten av Borås/Varberg ..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nerheten av Borås/Varberg ..

Nån som vet nåt bra gädd eller gös vatten i närheten i Borås? Skulle bli mycket tacksam för ett svar :p
    Är även intresserad av ett bra vatten i närheten av Varberg ..
    I am back to stay.

Frisjön har klassats som ett av sveriges bästa Gösvatten...Åsunden är ett annat....Öjasjön har dem tagit fina Gösar i =)....Gädda har det tagits stora lunsar i Viskan. Sträckan mellan borås och viskafors ( I 15).....Ramnasjön har det tagits stor gädda i...Ja det finns många sjöar =)..Det beror på hur pass väl du känner till trakten..Mvh micke

Kommentera

Tackar så mycket ..
      Jo jag ska väll känna till trakten hyffsat (tror jag)..
      Lite offer till Tor och sedan är det bara ut o fiska till helgen !
      I am back to stay.

Kommentera

Hehe..Så du offrar till Tor, då kan det ju inte gå fel, eller?=).

Kan berätta en liten historia om Tor på fiske: Tor bad en gång jätten Hymer om att få följa med denne och fiska. Han skickades ut för att skaffa agn,han tog jättarnas största oxe, högg av dess huvud och tog det med sig. När Tor grep tag i årorna sköt båten iväg med sådan fart att Hymer häpnade, och inom kort hade dem kommit fram till fiskeplatsen. Tor rodde emellertid inte vidare, fastän Hymer försökte hindra honom av fruktan för att de skulle störa Midgårdsormen. När Tor slutligen slängde ut oxhuvudet i sjön var det ormen som högg betet. Tor måste uppbjuda all sin gudomliga kraft och snart trampade han igenom båtbottnen. Med fötterna stadit mot havsbotten halade han upp vidundret och de stirrade ursinnigt på varandra öga mot öga. Vid denna hemska syn greps Hymer av fasa, och när Tor höjde sin hammare, skar han av reven. Ormen sjönk tillbaka till havets djup, och Tor stötte i vredesmord jätten överbord och vadade tillbaks till stranden. Huruvida han krossade ormens huvud innan den sjönk tillbaka eller om den allt jämt ligger där nere på sjöbotten förtäljer inte historien =)...

Alltså kan man bara hoppas att dina böner till Tor inte blidkar honom så pass att du får midgårdsormen på kroken =)

Mvh

//micke

Kommentera

Lördag nya spön jerk och spinn ..
          Du vet möjligtvis ingen färgkombination på nån wobbler/jerk som funkar bra? Kanske nåt hemligt fiksestälel

Jerk eller spinn?
          I am back to stay.

Kommentera

Jag har massa hemliga fiskeställen =)...Men dem är hemliga just eftersom jag inte berättar dem =)...

Hmm...Men på de ställerna jag nämnde har jag mest metat med mört....Gös har jag faktiskt aldrig fiskat riktat efter...mvh //micke

Kommentera

Nu är ju jag världens sämsta metare
              Jag antar att vi snackar levande bete ..
              Hur stort flöte behöver man?
              Vilken sorts flöte ska man använde?
              I am back to stay.

Kommentera

Kanske bör tillägga att det är fritt fiske i Viskan från båthamnen vid saltemad camping och till Jössabron vid göta. I15 (vid ridhuset)området ligger tyvärr efter Jössabron.

Sedan är det fritt fiske i Ramnasjön också. Känner en som fått en riktigt stor gädda där, han fick hoppa i vattnet och ta upp den!

Förövrigt ska väl Anten, vid alingsås iof, vara ett hyffsat gäddvatten.

Lycka till!

Kommentera

: Vad det gäller fisket i Viskan så kostar inte kortet några större pengar =)..Själv håller jag mig mest i andra delar av Viskan, men jag tipsade ändå om i 15 sträckan =)...Är du boråsare så har du säkert hört många historier därifrån...

JonteJsson: Gällande gäddmete så skulle jag råda dig att använda sökfunktionen i forumet =)..Det lär finnas en del "matnyttigt" där =)

Kommentera

Hehe, jag brukar alltid vara den som säger åt folk att söka nu får jag smaka på min egen medicin .. HiHi
                    I am back to stay.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X