Bra abborre bete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra abborre bete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bra abborre bete

vilket drag biter abbore mest på? och gädda

En wobbler

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Det är ju svårt å svarar på men till abborre är 12 grams reflex spinnare riktigt bra observera att kroken måste va i bra skick med fjädrarna kvar .
      Den får du även Gädda på fast oftast bara små .
      Gäddfiske är så mycket mode i så det är svårare å svara på .
      Men en Zam Z tail medium till det grunda fisket å en Swim Wizz 500 till djupare fiske . Då har du ett modernt å ett klassikt gäddbete . Tyvärr släpper ju Zalt alltid halvfärdiga grejer . Zam Z tail hakar lätt upp sig i kastet men när den inte gör det så är det en riktig dräpare jag har även fått Gös på det betet .
      Är vattnet brunt välj röd svarta färger är vattnet grönt så brukar skrikiga drag i grönt å gult vara bra .
      Blått funkar i regel i dom flesta vatten .

/Fredrik

Kommentera

Ursprungligen postat av gadd Visa inlägg
        vilket drag biter abbore mest på? och gädda
        Som Jerklimpan säger så är det väldigt svårt att svara på rent generellt.
        Det beror på vart du fiskar, och när osv.
        Det du kan göra är att gå in på din lokala fiskeaffär och fråga vad för drag du ska ha till ett visst vatten, de flesta fiskebutiker är väldigt hjälpsamma.
        Eller så frågar du här, det kanske finns fler här som fiskar i samma vatten som dig!

Kommentera

min styv farsa Fick en gädda på 10kg med en Röd reflex spinnare ;D

Kommentera

Ursprungligen postat av OstKrok Visa inlägg
            min styv farsa Fick en gädda på 10kg med en Röd reflex spinnare ;D
            En styv farsa måste vara hård ;-)

Kommentera

okej tack me ndet e en liten sjö men om man ska ha wobbler ska dom gå djupt eller nära ytan när man fiskar nu på sommaren?

Kommentera

Jag fiskar faktiskt bara med spinnare och har märkt att vissa spinnare fungerar ypperligt, det vill säga om väderförutsättningarna är de rätta. En halvblåsig ljus junidag så använde jag endast en svartröd wippspinnare med kopparsked, med inrådan från fiskeaffären.. Jag fick ungefär 20 aborrar på vikter mellan 300-600 gram för att sedan bli dött i en timme.. Då metade jag med mask utan resultat, sen tog jag upp spinnaren igen och kastade.. HUGG från liten gädda, kastade igen samma ställe, HUGG stor gädda som hade slagit med PB med minst 4 kg, tyvärr ruskade den av spinnaren, kast igen, nästan HUGG från ännu en gädda på ungefär 2-3 kg... Den följde sakta efter och vände rätt sakta också när den fick syn på mig... Sedan har jag inte haft någon tur alls med den varianten.. Testade en reflex white 12 gram med silversked, den funkade inte alls i hela juli, sedan för tre dagar sen testade jag den igen, klockan var sju på morgonen, vädret var ungefär 19-20 grader med sydöstlig vind, ytvattnet fullständigt sprätte av löjor, det kändes som att hela mälarens alla aborrstim besökte platsen under dem timmarna. JAg kollade vart de hoppade, kastade, jag fick napp efter varje kast, dem kast jag inte fick napp på hade linan snurrat in sig under skeden.. Och nappen var inga småaborrar på 100 gram utan den minsta vägde 500 gram, jag slog mitt rekord ´med en aborre på 1,1 kg, kastade igen, napp direkt och en aborre på 900 gram.. Sedan blev klockan elva och jag var trött och bestämde mig för att gå hem och sova, men jag vet att om jag hade stannat kvar så hade jag säkerligen dragit ännu mer borrar och några gäddor,,, Så vädret spelar alltid in hur bra ett drag fungerar, iallafall för mig...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                20 svar
                2 594 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg skyler
                av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                0 svar
                132 visningar