Edeboviken - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Edeboviken

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Edeboviken

Hur är fisket i Edeboviken ? Är även lite nyfiken på fisket ut mot havet i Edeboviken d.v.s upp mot Ormö och Herräng?

Fisket börjar komma igång..

Ja du om jag hade båten i nu så skulel jag nog sitta i den och fiska för fisken är på G nu helt klart gäddorna börjar iaf komma igång nån vecka till och det är top sesong för gädda´.. Var ute i herräng i går och då drog micke "tobisen" 4st och martin "fiskmix" 6st varav den störrsta på 4.5kg själv så gick jag boom :S
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Herräng ska jag nog upp till nu i helgen. Sen så fick jag en 5 kilos gädda vid pappersbruket i förra veckan., men det verkar dött där nu. Men ska ner där ikväll.
      Men lite trist om man bara får smågäddor nu ;-)

Kanskr tilläga att jag bara fiskar från land på grund av ingen tillgång till bät. Men det kommer.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
      20 svar
      2 599 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg skyler
      av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
      0 svar
      134 visningar