Jag har i sommar tänkt att provfiska två stycken insjöar i krokarna till vår sommarstuga i närheten av loftahammar. Båda sjöarna är relativt små, ca 600*200m och 500*400m och vad jag vet finns det ingen åtkomst till sjöarna mer än gamla stigar dvs ingen som jag vet fiskar där (har inte besökt dem på 10 år).
För ca 15 år sen fanns det planer på att plantera in ädelfisk i en av dessa sjöar men jag tror inte det blev gjort, har försökt forska men får inte fram något.
Min tanke var nu att under sommaren provfiska dessa "pölar" och se om det överhuvudtaget finns någon fisk i dem. Kommer eventuellt även dyka och filma lite under ytan för att se hur botten ser ut, kan nog vara ganska igenväxt och mycket träd i.
Skulle nu vilja ha lite tips på hur jag ska angripa pölarna, typ av fiske etc.
Jag kommer i denna tråd lägga upp bilder/filmer allt eftersom jag tar mig dig.
För ca 15 år sen fanns det planer på att plantera in ädelfisk i en av dessa sjöar men jag tror inte det blev gjort, har försökt forska men får inte fram något.
Min tanke var nu att under sommaren provfiska dessa "pölar" och se om det överhuvudtaget finns någon fisk i dem. Kommer eventuellt även dyka och filma lite under ytan för att se hur botten ser ut, kan nog vara ganska igenväxt och mycket träd i.
Skulle nu vilja ha lite tips på hur jag ska angripa pölarna, typ av fiske etc.
Jag kommer i denna tråd lägga upp bilder/filmer allt eftersom jag tar mig dig.
Kommentera