Fisketur till Emån - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fisketur till Emån

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fisketur till Emån

Hej på er! I helgen sticker jag söderut och tänkte hinna med en tur till Emån. Förmodligen försöker jag lura någon havsöring, annars blir det lite gäddfiske. Har ni koll på fisket där välkomnas alla tips.

Det är nog inte bara att sticka dit och fiska, du har bokat i förväg va?

Kommentera

Jag kommer fiska i trakterna kring fliseryd och där är det bara att köpa kort och sätta igång.

Kommentera

Pelle Klippinge har järnkoll på fisket i dom trakterna. Han nås på:

Skriv gärna en liten rapport på hur det var! Jag är oxå sugen på Fliseryd.

Kommentera

Ja för helvete skriv en rapport!!

jag ska själv vara i fliseryd 3-4/4. Får se om jag kan få något. annars får jag gotta mig i korv, öl och whisky.

Kommentera

Liten rapport från Emån/Fliseryd:

Fiskade ett par pass i helgen i Emån. Började fisket på lördag e.m. efter öring. Vädret var sådär, ganska kallt med blåst och lite regn. Vattentemperaturen var 3 grader. Tyvärr blev det ingen fisk. Det var en del andra fiskare utmed ån, de flesta körde fluga, jag körde spinn. Jag såg en som fick fisk men det kom inte upp några mängder. Inte mycket fisk som visade sig heller.

Söndagen bjöd på finare väder. Jag hade tröttnat på att nöta efter fisk som inte visade sig, så jag fiskade lite gädda istället. Fick en köldstel gurka på 2,4 ganska tidigt som fick gå tillbaks, betet var en svävande/långsamt sjunkande stormjigg. Fiskade fram till lunch men det blev ingen mer fisk.

Funderar ni på att sticka dit är det bra om ni kollar upp vilka dom heta platserna är. Jag snackade med några som hade koll på fisket och dom begränsade sitt fiske till några få ställen som ofta gav fisk. PM:a om ni är intresserade så kan jag pricka ut på karta.

Kommentera

ok, det gick ju inte att bifoga filer via PM så jag lägger upp den här istället och skickar texten som PM. Kartan är hämtad från http://user.tninet.se/~nwg201l/FSFK/Main.htm
              Bifogade filer
              Senast ändrad av ep; 2004-04-01, 12:48.

Kommentera

Kanonbild! tackar och bockar! Kvarnströmen har jag hört talas om. Där hamnar nog mina första kast

Kommentera

Tack ep,för en finfin rapport och framförallt kartan!!!

Yoxler; lika fin rapport från din "penna/tangentbord"?!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                  20 svar
                  2 599 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg skyler
                  av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                  0 svar
                  134 visningar