Resetips till påsken (gädda mm.) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Resetips till påsken (gädda mm.)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Resetips till påsken (gädda mm.)

Påsklovet börjar närma sig med stormsteg. Jag och min gamla pappa tänkte åka iväg någon i mitten av april (runt den 15:e) på fiskeresa tillsammans. Första tanken var Azorerna och dess vulkansjöar med gädda, abborre, bass och karp. Men detta alternativ visade sig överskrida budgeten med ett par kronor.
    Så nu tänkte jag höra med er härinne om lämpliga resmål, vi tänkte i första hand spinnfiska efter gädda, abborre och sånt. Vi har ingen båt så det vore lämpligt om det fanns möjlighet till att hyra. Och det största kravet är väl att det ska vara öppet vatten (dvs inte is). Det behöver inte vara i Sverige, kan lika gärna vara i något av våra angränsande länder, men som sagt, ett bra gäddfiske är viktigt. Spontant tänker jag södra sverige, kanske finns någon sjö med camping och båtuthyrn? Eller kanske skärgården i blekinge ? Jag vet inte men vore väldigt tacksam för svar!
    Om det blir dubbelhugg i min båt stämmer man obligatoriskt upp i nationalsången och tar en prisa snus(2006)...dock får man nog lov att ta en prisa nikotintuggummin nu för jag har precis slutat upp med eländet..(2007)
    Eller så skiter man i det och tar en prisa snus som en riktig karl, är nere i träsket igen (2008)

Verkar ha varit ett ganska häftigt fiske

Kommentera

Satsa på blekinge

Jag tycker att blekingekusten är ett bra resmål för den som vill fightas med gäddor. Jag har hört att det skall vara riktigt bra Gäddfiske runt Sturkö och torhamn. Det finns även hyfsade möjligheter till att lura en havsöring att bita över draget/flugan. När det gäller abborrfisket måste jag rekomendera lyckebyån. Där är fisket på senvåren/försommaren nästan vannsinigt bra. Borrarna kanske inte är så stora men de är många och det finns även möjligheter till riktigt grova gäddor i ån samt havsöring. Här kan du läsa aktuella fångstrapporter från blekinge.http://www.fiskemagasinet.com/fangst/guestbookview.asp

Kommentera

Lödde Å. Vet inte hur det är med gäddorna där nu, men det har kommit upp stor abborre i alla afll.
        Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

ljohan: Lödde e ju inte direkt lättfiskat. Tror han vill åka nånstans där det hugger på bra

Kommentera

Nejnej, men chansen till ett svenskt rekord finns där nere. Är det en fiskresa så kan man lika gärna ta med sig stormkök och en kasse korv och bosätta sig vid ån en vecka
            Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Att fiska runt 15 Arpil nere i Blekinge låter ganska sent? Kan vara stor risk att leken satt fart då.

Kommentera

Jo det är nog mycket möjligt att leken är igång vid den tiden men samtidigt så leker ju inte ALLA gäddor exakt samtidigt, utan det finns nog både dom som leker tidigare och eftersläntare. Tack för tipsen, jag tror dick att jag hittat ett annat alternativ. Ivosjön i nordöstra skåne skrevs det om för ett par nummer sen i FFA och den sjön verkar mycket intressant. Någon härinne som kanske har erfarenheter från den sjön?
                Om det blir dubbelhugg i min båt stämmer man obligatoriskt upp i nationalsången och tar en prisa snus(2006)...dock får man nog lov att ta en prisa nikotintuggummin nu för jag har precis slutat upp med eländet..(2007)
                Eller så skiter man i det och tar en prisa snus som en riktig karl, är nere i träsket igen (2008)

Kommentera

Ivansjön är ganska stor så lite lokala tips kan nog behövas om ni ska ha ett lyckat spinnfiske.
                  Trolla annars i anknytning till grunt vatten så kanske ni hittar nån lekvik.
                  Mamma sa att jag fick fiska hur mycket jag ville.

Kommentera

Om jag vore dig skulle jag nog åkt och fiskat runt Kalmar. Där finns det bra sportfiskecamper och riktigt bra vatten efter gädda & abborre och så borde leken komma igång senare där.

Kolla upp vad det finns för möjligheter i denna region, kan vara värt att åka dit.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 601 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                    0 svar
                    136 visningar