norrviken - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

norrviken

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Norrviken Lever!

Tycker det är ett riktigt bra vatten, var ute igår och fick fina fångster.
    Men om ni ska fiska där så C&R för i h-e!

Vid jästfabriken sitter bara invandrare och metar som bonkar ihjäl allt dom får.

Kommentera

Är det bara snack att det är bäst utanför Jästbolaget? Jag tycker det har funkat bra på abborre i södra delen också - men ingen gös...

Rimligtvis är väl fiskarna spridda över hela sjön, mer eller mindre.

Kommentera

har inte fiskat där, men det kan vara intressant att ta ett pass där någon gång. /A

Kommentera

Hej useless,
          Jag är nybörjare i norrviken och undrar om du kan bidra med några braplatser för abborre och gädda mm? Har en grabb på 5 år som längtar efter sin första gädda :-)

Kommentera

Ursprungligen postat av Rosgor Visa inlägg
            Hej useless,
            Jag är nybörjare i norrviken och undrar om du kan bidra med några braplatser för abborre och gädda mm? Har en grabb på 5 år som längtar efter sin första gädda :-)
            Tjena Rosgor
            Om du har båt så är ett tips att ta med grabbe bort till vattenskidklubben och fiska runt ön utanför och viken innanför ön. Sen brukar grynnan utanför jästbolaget vara ett bra ställe. Om du åker från sollentuna hållet,strax innan jästbolaget har du en vik på vänster sida som du ser fårn tåg/bilvägen den brukar oxo leverera gädda. Skitfiske !!!!
            Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!

http://www.kingofmälaren.se/

http://xn--kingofmlaren-mcb.se

www.huntyardberras.com

www.bjerks.se

http://leech4you.se/

Fångstgaranti

Kommentera

Jensa, brukar du fiska i norrviken?
              Ola

Kommentera

Ursprungligen postat av Rosgor Visa inlägg
                Hej useless,
                Runt hela sjön så växer det ut pilar i vattnet, om du kastar helst bara någon centimeter utanför eller emellan pilarna med spinnare på 10-15 så kommer du få många fina abborrar och även någon mindre gädda
                Sen viken som jens förklarar precis utanför den är det en ganska lång vasskant där är det väldigt bra för gäddor och även för större abborre

Kommentera

Tänkte dra upp denna gamla tråden igen och höra om någon fått gös i norrviken i år? Även tips välkomnas.

(Skicka PM om ni inte vill svara här)
                  Personbästa: Gädda 6,2kg, Abborre 0,8kg, Havsöring 6,4kg, Asp 2,86kg, Lax 2,3kg, Torsk 2,5kg, Gös 2,4kg Regnbåge 2,2kg, Röding 1kg, Id 2,4kg, Brax 0,5kg, Harr 0,6kg, Stäm 0,2kg, Mört 0.25kg Gråsej 0.4kg, Wahoo 7,3 kg, Mahi Mahi 5 kg, Almaco Jack 6 kg

Kommentera

Det var några år sedan det var liv i den här tråden men jag är väldigt nyfiken både på gös och gädda i Norrviken. Har skaffat en båt där men på de turer jag varit ute har det varit väldigt segt. Tog som bäst en 4 kg gädda i förleksfisket i våras men har gått tomt fler gånger än jag fått något. Blir väldigt glad över tips på ställen att prova på

Kommentera

Norrviken är ganska enkel fisketrycket är lågt.Men avsaknad av stor och pelagisk bytesfisk gör att gäddor 2-4 kg är ganska vanliga stor gädda är det sämre med.
                      Gösen är bortfiskad sen länge. Tänk på att fisken inte är tjänlig att äta pga av höga halter av phfos.

Mvh.Fredrik

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                      20 svar
                      2 601 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg skyler
                      av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                      0 svar
                      136 visningar