norrviken - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

norrviken

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• norrviken

Finns det gös i Norrviken? har varit där och fiskat och har bara fått aborre och mört....

Jag vet att om isen är fri från snö den typ 26 mars eller nått sånt blir det jätte många skridsko åkare där :P
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

jo det finns gös
      Tube for life

Kommentera

Var nån på 1980-talet som fick en gös på 10 pannor i Norrviken på spinn, så visst finns det....
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Norrviken var en av Upplands bästa Gös sjöar för ca 20 år sedan, sedan kom några Finnejävlar och nätade upp all Gös och sålde. Om man har tur kan man få en slumpGös i Norrviken, men de är tyvärr ovanliga.
          Senast ändrad av Askungen; 2004-02-15, 18:44.

Kommentera

Förresten har det kommit upp flera Gösar runt 10 pannor, tror Trumman har någon fisk runt 10 där.

Kommentera

Tänkte skaka liv i den här gamla tråden igen. ;-)
              Som Askungen och Fiskmix redan har sagt så finns det Gös i Norrviken (det vet jag eftersom en polare har fått några strögösar när jag varit med) men är det någon av herrarna eller damerna på forumet som vet några bra platser i sjön om man skulle göra något mer riktat försök efter Gös??

Kommentera

Finns det stor gädda i norrviken?

Har varit ute en jävla massa gånger utan å få ngt stort. senast tog jag 2 halvkilos gäddor. har börjat tröttna totalt på norrviken. Är det ngn som har fått ngt över 5 kg i norrviken senaste månaden ?
                Helt tokigt med andra ord!

Kommentera

Har tyvärr inte varit där på några månader och sist var det helt dött. Det var inte ens så att Aborrfisket gick bra och det brukar det ju knappast vara några proble med där.
                  En polare som har båt där fick nyligen upp en asp som han uppskattade var mellan 5-5,5Kg, vilket ju låter lite väl bra, men eftersom jag inte var med kan jag ju varken bekräfta eller dementera men har brukar inte "fara med osanning".

Kommentera

det finns gös prova utanför jästbolaget mete med levande eller död mört eller sarv funkar skitfiske
                    Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!

http://www.kingofmälaren.se/

http://xn--kingofmlaren-mcb.se

www.huntyardberras.com

www.bjerks.se

http://leech4you.se/

Fångstgaranti

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 594 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                    0 svar
                    132 visningar