Andamanerna 2005 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Andamanerna 2005

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

[QUOTE=Alessandro]Flygbasen norr om flygplatsen i PB är också off-limit för obehöriga.
    BBC skrev att vågen kom precis när färjan la ut och att piren rasade på Havelock var ingen som omkom där iallafall.
    Kanske tur att både Neil och Havelock´s bryggor ligger i nordlig riktning, dessutom så skyddar väl korallen Neil?
    Vad bodde ni på Havelock, jag bodde på ett ställe nära färjeläget som heter Maya.
    Lite bilder finns här, [url]http://fiskersiden.no/forum/index.php?

Tack för länken till dom fina bilderna. Vi bodde på ett ställe som Wild Orchide 10 min med båge från färjan det enda stället på Havelock som har fiskeutrustning för grov fisk. Den pir som fick skador var den som ligger på andra sidan som avskärmar Waterpalace frå havet nedanför Cellular Jail alltså inte i hamnen i Port Blair däremot var det bra många mindre och även färjor som kastades upp på kajen.
    mvh Rolf

Kommentera

Piren nere vid akvariet och velodromen?
      Tack för tipset om boende på Havelock, var bara där ett dygn.
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av dengrymmekocken
        Trevligt att Owe skall fortsätta för han kan ju detta med fiske på Andaman bättre än någon annan. Vad gäller deckboys så är det verkligen tur att dom klarade sig så bra detta med AH hände precis när gänget från Sthlm skulle ombord var en otrolig tur att det inte inträffade i havet och dom inte fanns ombord: Om dina kompisar behöver någon form av hjälp står jag gärna till tjänst.
        Umeälven är väl inte att leka med om jag förstått det rätt.
        Vad gäller din pappaledighet det kostar att ligga på topp eller?
        mvh Rolf Persson
        Vi får mycket gädda samt borre i Umeälven, men de större håller sig dock på avstånd tyvärr. Vet också att någon yrkesfiskare fått tillstånd att näta i lekvikarna efter gädda av någon konstig anledning, då förstår man ju vad som händer med beståndet.....
        Medelvikten går ner rätt drastiskt, men nån stor skall det väl finnas kvar hoppas jag. Så mycket tid som jag har mina fiskekrokar i vattnet så måste den väl simma förbi mina fiskedrag nån gång iaf.

Det kostar att ligga på topp, så är det med barnledigheten. Men jag skulle inte vilja byta den mot något annat. Så här roligt har jag inte haft tidigare och så här utvilad har jag inte varit på länge. Helt underbart!
        Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

OK nån som skall dit i sommar, närmare bestämt juli, är mycket sugen på ett återbesök. Air Deccan kör billigt flyg inrikes i Indien och Finnair har billiga resor dit, alltså runda slängar 7-8 tusen för en resa till Port Blair ifrån Sthlm med två stopp i Mumbai (Bombay) och Chennai (Madras), sen färja till Havelock och Neil Islands. Själv har jag ju poppergrejor sen Guinea-Bissau resan och alla vaccinationer så det är bara att köra, visum tillkommer ju och boende ute på öarna, fast det är ju lågsäsong nu.
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
          20 svar
          2 601 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg skyler
          av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
          0 svar
          136 visningar