jo, har sett de bilderna. har även hittat lite andra hemsidor om fisket på Andaman Islands
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Andamanerna 2005
Collapse
X
-
Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
-
Vi har inte fått något fast pris ännu, blir nog klart till sommaren. Men runt 25000:- från stockholm för 7 dagars fiske + 3 resdagar.Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Läs min fiskeblogg:
Kommentera
-
Var 11 dagar på Andamanerna i somras, lyckades missa 2 hugg det var allt.
Såg fina ytjakter runt Haveland Island (hade ett bra hugg på popper) och
runt Neil Island (såg ytjakterna ifrån färjan).
Fiskade också i Rangat Bay och hade ett hugg på rattlin´rap.
Tyvärr fanns det inga bra guider på öarna i augusti när jag var där, endast
en liten resebyrå som ville ha 900kr för 5 timmars fiske (vi har nät, sa dom)
så det blev inget.
Kolla även på www.anislands.comHow inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
Jag skulle väl säga att det ser rätt kört ut där nu.
3000 döda samt 30000 saknade på Andamanerna, ganska dåligt för att ha en befolkning på 360,000.
Hamnen i Port Blair där vi ska åka båt från är sönderslagen, den har jag sett bild på och den var inte så vacker.
Hörde även att flygplatsen är förstörd, men det är obekräftat.
Tveksamt om vi får något visum dit med den stora risken för epidemier etc.
Men man ska inte klaga, hade vi varit där nu och fiskat så hade det garanterat varit den sista fisketuren man gjorde.Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Läs min fiskeblogg:
Kommentera
-
Om allting skiter sig, får du tillbaka insatsen då eller är det ett risktagande du får stå för? Det var ju en lång tid mellan resa och anmälan så man kan tycka att det borde finnas något slags skyddsnät mot såna här oförutsedda händelser.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BeBestOm allting skiter sig, får du tillbaka insatsen då eller är det ett risktagande du får stå för? Det var ju en lång tid mellan resa och anmälan så man kan tycka att det borde finnas något slags skyddsnät mot såna här oförutsedda händelser.
För flyget så betalade man ju en "avbeställningsförsäkring" på typ 400:-, den skulle täcka alla anledningar till avbeställning vilket är skönt.
För båten så har vi slantat in 2000:- om jag inte minns helt fel. Men det skulle vara en viss avbokningsavgift där också. Men med dessa förutsättningar så vet jag inte vad som gäller egentligen.
Båten har dock klarat sig då den var ute i havet utanför Phuket när det hände. Har fått mail av kaptenen som förklarade att allt var ok med honom och båt.
Men vad som händer nu är väl bara att vänta och se. Blir väl att pimpla abborre till påsk istället..... :-(Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Läs min fiskeblogg:
Kommentera
-
Flygplatsen i PB fungerar fast landningsbanan har spruckit, Indian airlines satte in extra flyg för att få ut folk därifrån igår, 100-tals skadade och 2 omkomna i PB pga jordbävningen. Dessutom har flygvapnet i
Indien skickat in AN-32:or, dom flesta pirar är förstörda på A&N, bl.a
hade dom en sagolik tur på Havelock ön som jag besökte i somras och
stod och fiskade ifrån piren, färjan hade precis lagt ut några minuter innan
och ingen var kvar på piren då vågorna kom, båten klarade sig och piren
som var byggd i betong rasade. Inga dödsoffer där så vitt jag vet.piren på Neil ön blev också förstörd, tydligen spolades hela den ön över vågorna.
8 svenskar på Andamanerna just nu och jag utgår ifrån att dom flesta
dyker eller fiskar, Israel har ett hundratal medborgare där och dom har satt
upp ett kriscenter där, svårt med telefon-nätet, tydligen funkar bara satelit
telefon-
Värst drabbade är Nikobarerna vilka normalt är förbjudet område för turister, vågorna kom 5-10 minuter efter jordbävningen, inte 2-3 timmar´s mellanrum som i Thailand. Andamanerna
ligger norr om N och är inte alls lika platta, jag bodde säkert 100 m över havet under min tid i PB.
Smittorisk tror jag inte är någon större problem i PB, snarare att en del
byggnader är skadade av jordbävningen och måste rivas.
Eländes, eländes eländeHow inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera