Ismete = Edsviken? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismete = Edsviken?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ismete = Edsviken?

Vad är det som gäller om man skall angla/ismeta i Edsviken (Danderyd/sollentuan)? Jag fick olika svar tidigare i fotoalbumet. Är det TDA kort som gäller eller behövs det inte något kort alls? Angel/ismete är väl aldrig inräknat i det fria-fisket?
    Senast ändrad av Stizo; 2004-01-08, 21:53.

Jag tror inte ismete räknas som angelfiske.
    Sen är väl Edsviken en del av Mälaren? Eller är jag vilse?
    Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Edsviken ligger brevid Norrviken, har metat upp en och annan braxenpanka där...
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Om du vill vara på den säkra sidan så bör du endast fiska på dem ställerna där angel är tillåtet. Då kan ingen säga att man inte får ismeta i alla fall...

Kommentera

Enligt Håkan Brugård som har hand om Storfiskregistreringen på Sportfiskarna så ingår INTE ismete med fler än ett spö i det fria fisket.
          I vissa delar av Edsviken får man angla OM man har TDA-kort. Samma regler lär gälla för ismete med flera spön. Köp ett 35 kronors TDA-kort och ismeta med max fem spön där det är tillåtet enligt kartan som medföljer. Då är allt helt okey såvitt jag förstår.

Kommentera

Hittade lite info nu från sollentuna.se
            Ang. ismete så kan det ju vara en idé att ringa till kommunalhuset.

"
            Fritt fiske i Edsviken.
            Fiskekort i följande vatten: hela Väsjön, Ravaln, Sollentunadelen av Norrviken, Rösjön och Översjön. Fiskekort finns att köpa i receptionen i kommunalhuset, tel. 579 210 00
            "

Kommentera

Originally posted by KG?
              Enligt Håkan Brugård som har hand om Storfiskregistreringen på Sportfiskarna så ingår INTE ismete med fler än ett spö i det fria fisket.
              I vissa delar av Edsviken får man angla OM man har TDA-kort. Samma regler lär gälla för ismete med flera spön. Köp ett 35 kronors TDA-kort och ismeta med max fem spön där det är tillåtet enligt kartan som medföljer. Då är allt helt okey såvitt jag förstår.
              Men det gäller väl endast vid storfiskregistrering?

Kommentera

Jag är medlem i Sollentuna amatör fiskeklubb, är även med i styrelsen där. Edsviken är en stor vik av Östersjön. Inget fiskekort krävs i Edsviken med jag är inte säker om TDA fiskekort, vilka delar som gäller etc.

Kommentera

Originally posted by Askungen
                  Jag är medlem i Sollentuna amatör fiskeklubb, är även med i styrelsen där. Edsviken är en stor vik av Östersjön. Inget fiskekort krävs i Edsviken med jag är inte säker om TDA fiskekort, vilka delar som gäller etc.
                  "Inget fiskekort behövs" Det är väl så kallade friafisket då! I det fria fisket har väl aldrig angel räknats?

Kommentera

Originally posted by ljohan
                    Men det gäller väl endast vid storfiskregistrering?
                    För att få angla måste du ha TDA-kort och det gäller bara på vissa platser. Angling ingår inte i det fria fisket. De allra flesta verkar vara överens om att ismete och angling kommer att likställas lagmässigt. Vill man riskera att åka dit för olaga fiske ska man självklart ismeta överallt.
                    Annars kanske man kan kosta på sig 35 kr och ismeta där man vet att man får?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 577 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
                    3 svar
                    397 visningar