Precis som jag skrev i inlägget innan är de flesta bedömare eniga om att ismete med fler spön kommer att jämställas med angelfiske om det blir rättslig prövning.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ismete = Edsviken?
Collapse
X
-
Ok. Vad är anledning av detta?
Att folk sitter i en solstol och har 10 spön ute?
För det som skiljer är ju nappindikatorn och spötypen.
Du kan ju flötmeta från is också, vad jag vet.Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.
Kommentera
-
TDA-kortet gäller för delar av Edsviken, men långt ifrån hela.Ett TDA-kort för bla angling kostar 35 kronor.Bör inte vara så svårt att uppbringa.Eller är du tjuvfiskare?
//SDu kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.
´til things are brighter, I´m the man in black
Kommentera
-
En av anledningarna är ju att skärgårdsbefolkningen retar sig på ismete och inte ser någon direkt skillnad mot angel. Än så länge har det inte rättsligt prövats om fiske med flera spön vare sig det är sommar eller vinter ingår i det fria fisket. Men chansen är stor att någon av de polisanmälningarna som förekommer vintertid kommer att prövas. Då får vi veta helt säkert hur det ligger till.
Kommentera
-
Om det är så att ismete likställs med vanligt flötmete så ingår det ju i det Fria fisket.Men då får du väl bara använda ett spö/ person?
Definition på angelfiske enl TDA-kortet:Angeldon är en metesanordning som fästs i isen.
Fritt fram för tolkningar.
//SDu kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.
´til things are brighter, I´m the man in black
Kommentera
-
Originally posted by Rudan
Om det är så att ismete likställs med vanligt flötmete så ingår det ju i det Fria fisket.Men då får du väl bara använda ett spö/ person?
Definition på angelfiske enl TDA-kortet:Angeldon är en metesanordning som fästs i isen.
Fritt fram för tolkningar.
//S
Ääääasch det här verkar bli krångligt. Jag skall i alla fall fortsätta med ismete tills det kommer riktiga regler...
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
|
20 svar
2 578 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av skyler