Vad är det som gäller om man skall angla/ismeta i Edsviken (Danderyd/sollentuan)? Jag fick olika svar tidigare i fotoalbumet. Är det TDA kort som gäller eller behövs det inte något kort alls? Angel/ismete är väl aldrig inräknat i det fria-fisket?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ismete = Edsviken?
Collapse
X
-
Enligt Håkan Brugård som har hand om Storfiskregistreringen på Sportfiskarna så ingår INTE ismete med fler än ett spö i det fria fisket.
I vissa delar av Edsviken får man angla OM man har TDA-kort. Samma regler lär gälla för ismete med flera spön. Köp ett 35 kronors TDA-kort och ismeta med max fem spön där det är tillåtet enligt kartan som medföljer. Då är allt helt okey såvitt jag förstår.
Kommentera
-
Hittade lite info nu från sollentuna.se
Ang. ismete så kan det ju vara en idé att ringa till kommunalhuset.
"
Fritt fiske i Edsviken.
Fiskekort i följande vatten: hela Väsjön, Ravaln, Sollentunadelen av Norrviken, Rösjön och Översjön. Fiskekort finns att köpa i receptionen i kommunalhuset, tel. 579 210 00
"Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.
Kommentera
-
Originally posted by KG?
Enligt Håkan Brugård som har hand om Storfiskregistreringen på Sportfiskarna så ingår INTE ismete med fler än ett spö i det fria fisket.
I vissa delar av Edsviken får man angla OM man har TDA-kort. Samma regler lär gälla för ismete med flera spön. Köp ett 35 kronors TDA-kort och ismeta med max fem spön där det är tillåtet enligt kartan som medföljer. Då är allt helt okey såvitt jag förstår.Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.
Kommentera
-
Originally posted by Askungen
Jag är medlem i Sollentuna amatör fiskeklubb, är även med i styrelsen där. Edsviken är en stor vik av Östersjön. Inget fiskekort krävs i Edsviken med jag är inte säker om TDA fiskekort, vilka delar som gäller etc.
Kommentera
-
Originally posted by ljohan
Men det gäller väl endast vid storfiskregistrering?
Annars kanske man kan kosta på sig 35 kr och ismeta där man vet att man får?
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
|
20 svar
2 577 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av skyler