Ammarnäs! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ammarnäs!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ammarnäs!

Hejsan allesammans!
    Tänkte höra om någon skulle kunna dela med sig med lite erfarenhet om ni varit i ammarnäs. Åker upp dit nästa vecka och skulle vilja fiska först o främst öring och rödning. Någon som har förslag på bra ställen (fiskevatten+ställen) för just dessa arter?

Med Vänliga Hälsningar
    Christoffer Hägglund.

Ursprungligen postat av crippe Visa inlägg
    Hejsan allesammans!
    Tänkte höra om någon skulle kunna dela med sig med lite erfarenhet om ni varit i ammarnäs. Åker upp dit nästa vecka och skulle vilja fiska först o främst öring och rödning. Någon som har förslag på bra ställen (fiskevatten+ställen) för just dessa arter?

Med Vänliga Hälsningar
    Christoffer Hägglund.

Tjena Christoffer!
    I Vindelälven finns tillgång till Ammarnäsöring samt Harr, vet ej hur det är med Rödingen i den.
    Dock finns det två stora sjöar nära Ammarnäs som heter Tjulträsk och Gautsträsk som innehåller Röding, Öring och Kanadaröding.
    Något jag verkligen tycker du/ni ska göra så är det att höra med Stig-Martin (Lappgubbe) om han kan flyga ut er på fjället med helikopter, pengarna ni får betala får ni (förmodligen) igen i upplevelser och fisk.
    Jag,min kusin och en kompis till oss fick ca 90 öringar/rödingar under ett dygn, då låg flertalet mellan 7 hg och 1,3 kg så missa inte den möjligheten om ni känner att ni har råd!
    Annars rekommenderar jag er att besöka fiskebutiken där i byn, där får ni proffesionell hjälp med fisket och fiskeplatser.

Kommentera

Ursprungligen postat av MörtAnders Visa inlägg
      Tjena Christoffer!
      I Vindelälven finns tillgång till Ammarnäsöring samt Harr, vet ej hur det är med Rödingen i den.
      Dock finns det två stora sjöar nära Ammarnäs som heter Tjulträsk och Gautsträsk som innehåller Röding, Öring och Kanadaröding.
      Något jag verkligen tycker du/ni ska göra så är det att höra med Stig-Martin (Lappgubbe) om han kan flyga ut er på fjället med helikopter, pengarna ni får betala får ni (förmodligen) igen i upplevelser och fisk.
      Jag,min kusin och en kompis till oss fick ca 90 öringar/rödingar under ett dygn, då låg flertalet mellan 7 hg och 1,3 kg så missa inte den möjligheten om ni känner att ni har råd!
      Annars rekommenderar jag er att besöka fiskebutiken där i byn, där får ni proffesionell hjälp med fisket och fiskeplatser.
      WOW. Det var inte lite. Ni släppte väl tillbaka det mesta? Annars är väl sjön typ tom idag, hehe.

Kommentera

Jag och fem kompisar åker dit om ca 20 min. Vi har heller inte varit där tidigare, men vi har pratat med guider osv. Om ni som sagt inte har råd med helikopter så kan ni boka specialsträckan för öring samt guide. Vi har sträckan två dagar har jag för mig samt guide första dagen, han kostar typ 350 i timmen. Sträckan kommer jag ej ihåg vad den kostade. Vi kommer också första dagen ha en guide som vi bara åker runt och rekar bra ställen med (vilket är otroligt värt pengarna).

Vi kanske ses där uppe / matte med orange loopjacka och grå basker
        sigpic

Kommentera

Kom igen nu ... ge lite mer tips fiskare!

Tja, vi kanske ses där uppe vem vet
          Senast ändrad av crippe; 2009-07-24, 16:50.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
          20 svar
          2 587 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg skyler
          av skyler

Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
          3 svar
          408 visningar