Lidingö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lidingö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lidingö

Tjenare!

Ska till Lidingö om ca. en vecka och hade givetvis tänkt att fiska en hel del! Jag har fiskat där ganska många gånger innan, men det har aldrig gått riktigt som jag har velat. Har väl fått en del mindre gäddor, otaliga små abborrar/mörtar och ett par braxar. Har uteslutande fiskat i en liten vik vid södergarn. (jerkbait till gädda och jigg till abborren) Det jag nu undrar är om det finns ngt trevligt ställe i närheten, då jag bara har tillgång till mina egna fötter som färdmedel. Alternativt om det finns ngn ny metod som är värd att lägga lite tid på!

Tack på förhand,

Peter

Det stod folk och fiskade strömming antar jag på bron i fredags, kanske kan vara nåt?
    Ola

Kommentera

Sträckan mellan Fågelöudde och Bjälbo kan vara bra för gädda och det går att fiska från land. Elfviks udde, längst ut med utsikten ut mot skärgården, klippan vid fyren = bra abborrställe. Du kan ju ta bussen från Rudboda om du inte orkar gå.

Kommentera

Om du har båt: Utanför scouternas stuga vid Södergarnsbadet ligger en grynna (ut mot röda pricken). Omedelbart öster om grynnan är det en djupkant. Att ligga där en tidig sommarmorgon och meta abborre kan ge väldigt bra resultat. Funkar eventuellt från land också.

Kommentera

Gött - jag tackar för tipsen! Någon som har koll på om ngn speciell färg är extra het till gädda respektive abborre ? Vet att abborrfärg är bra för gädda, det är iaf vad jag har fångat mina små rackare på. Men det kan ju vara bra med lite backup!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
          20 svar
          2 594 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg skyler
          av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
          0 svar
          132 visningar