Lite tips om JKPG-trakterna? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lite tips om JKPG-trakterna?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lite tips om JKPG-trakterna?

Är sugen på att fiska fina abborrar men har lite dålig kunskap va jag ska ta vägen... Nån som vet nån bra sjö/å i Jönköpingstrakten? Jag är intresserad av allt, även om fina gädda å gös vatten. Så har ni några tips så ös på bara.

Tack

tjoo! Har själv haft problem med borrarna iår så jag lämnar de. Lättsat att få gös tycker jag är i nätarn. (har inte provat mycke annat i år, så det finns säkert bättre vatten) Kan va lite dålig storlek på dom ibland, men man får alltid nån gös. Kul att veta med är att senast förra fredan togs det en riktigt prakt fisk på 9 kg och 94 cm. Gädda tycker jag är lättast om du får tag i en båt på landsjön. En bra sida ok information om vatten och båt uthyrning ät kurresfiskeshop.se.

Lycka till! och lägg upp lite bilder om det blir nått !!

Kommentera

Abborre fiskas enkelt genom bottenmete med en liten mört/abborre på kroken i Västersjön.
      Betesfisken ska så klart inte vara allt för stor, från 5-6cm till 10cm funkar bra. Det finns en del Gädda där också och det vill man ju inte ha på när man fiskar Abborre.

När du kommer ner till badplatsen så tar du höger så att du hamnar utmed landningsbanan vid flygplatsen.
      Första och andra luckan ner till sjön är vart vi brukar fiska och där finns mycket Abborre från runt halvkilot och upp till kilot. Kanske även större.

Se bara till att släppa tillbaks dem, det krävs inte mycket för att rubba systemet och förgöra beståndet med de stora Abborrarna.

Skitfiske på dig!

Kommentera

vättern utanför huskvarna ån "oset" där var jag i måndags fyra fina ljusa borrar... Annars Munksjön om du vill få mycket fisk både Gös, Abborre, Gädda och en massa vitfisk

Ha det

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
        20 svar
        2 587 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg skyler
        av skyler

Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
        3 svar
        408 visningar