Alterälven-piteå - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Alterälven-piteå

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Alterälven-piteå

Hej!
    Jag på besök i rosvik och har hört att alterälven ska vara bra för gäddor.
    Men vart skulle det vara bra att stå?
    Har även hört att det ska kunna finnas öring där, stämmer det?

Alterälven

Hej Peter. i alterälven har jag tillbringar många timmar då jag är uppvuxen 500 meter från älven tyvärr stämmer det inte att det finns öring i älven, dock finns det gott om gädda och abborre. hur bekant är du med trakterna om jag ska tipsa om ett bra ställe?

Kommentera

Hej!
      Jag är inte så bekant med trakten men det ordnar sig lätt då vi har bekanta här, dock inte fiskeintresserade.. så tips är välkommna..

Kommentera

Hej Peter! Jag fiskar ofta och mycket i Alterälven och kan dessvärre meddela att gäddfisket där är som sämst just nu. Det som kan funka är om du har tillgång till båt i älvsystemet. Porsnäsfjärden är ju omöjlig på sommaren, pg a vegetation, men pålmarksträsket/frigiventräsket borde gå att båtfiska. I själva älvsträckan är det dåligt för vattenståndet är så lågt och bytesfisken har lekt klart och det är inte samma mängd alls som för en månad sen.

Själv fiskar jag abborre och harr såhär års...
        http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Morta Visa inlägg
          Hej Peter! Jag fiskar ofta och mycket i Alterälven och kan dessvärre meddela att gäddfisket där är som sämst just nu. Det som kan funka är om du har tillgång till båt i älvsystemet. Porsnäsfjärden är ju omöjlig på sommaren, pg a vegetation, men pålmarksträsket/frigiventräsket borde gå att båtfiska. I själva älvsträckan är det dåligt för vattenståndet är så lågt och bytesfisken har lekt klart och det är inte samma mängd alls som för en månad sen.

Själv fiskar jag abborre och harr såhär års...

Var finns bästa och närmsta Harrstället från Rosvik. Nu åker vi snart söderut ,men till nästa sommar så.. vore bra med lite fisketips...

Kommentera

Har du inte tillgång till båt så testa vattnet vid bron ovanför bodträsket, bra gäddställe och fint land att stå vid. Mårten, fått bra i alterälven i vår/sommar?
            Senast ändrad av Anno; 2009-06-30, 17:37.

Kommentera

Jag fick sådär i år. Var bättre ifjol. 5 fiskar över 4. Topp på 8.41kg. Allt fram till nationaldagen, Sen var det hopplöst. Eller redan innan blev det dåligt, som bäst var det i månadsskiftet, en vecka tidigare än ifjol. Abborren är dock på g i älvsystemet nu, fick en på 4.2hg igår, och jag vet att det simmar fisk 1kg+ nånstans...
              http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
              20 svar
              2 599 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg skyler
              av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
              0 svar
              134 visningar