Tips till Sävelången - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips till Sävelången

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips till Sävelången

Hej alla glada fiskare!

Jag skulle behöva lite tips för fiske i Sävelången, jag och min kompis har nämligen blivit utmanade av hennes kille och en av hans kompisar. Vi skall köra en tävling under sommaren, där flest fiskar vinner! Det blir tjejerna mot killarna och jag skulle gärna vilja vinna

Vi har tillgång till en båt med en liten snurra på. Dock har vi endast fått en enda abborre på våra tre första fisketurer. Så nu behöver jag verkligen er hjälp om vi skall lyckas vinna detta. Det får gärna vara bra tips för gädda eftersom en gädda ger 3 poäng och en abborre endast 1 poäng.

Både jag och min kompis har fiskat en del, men vi är kanske inte riktigt så inbitna fiskemästare som ni här så ta det lite lugnt med fackuttryck

All hjälp uppskattas, "hot spots", fiskesätt, beten. Ja all hjälp helt enkelt, det hade ju inte varit kul att bli utklassad. (Speciellt inte eftersom killarna är så kaxiga och säger att tjejer inte kan fiska)

Dra djupgående wobblers i valfri färg över djupen i sjön
    kolla in denna karta:

Kolla in grunden på kartan och snirkla runt där med båten end el med. Låt det ta några timmar så lovar jag att det kommer smälla på gädda av fina storlekar. Gärna vid halvkasst väder och lite vind, inte soliga sommardagar utan vind.

vill ni ha lite små gäddor oftare så kan ni prova att dra dragen i närheten av vassen, ganska ont om gädda då dock i sävelången.

Mitt heta tips alltå, fånga frisimmade storgäddor 3-7kg över djupen alltså mitt i sjön. Där är det gott om dom.
    Be om riktigt djupgående vobblers i fiskebutiken, glöm inte tafsar närmast wobblen, gäddan har vassa tänder.
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Tack för snabbt svar!

Okej djupgående wobblers då alltså, jag funderar bara på om det fungerar så bra att trolla med våran motor. Det är en 5 hästare och den trycker på våran 4 meters båt ganska bra även vid lägsta gas. Har testat att ha wobblers precis vid båten och dom simmar som galningar när man kör på lägsta hastigheten..

Inga bra tips för abborre? Många abborrar slår ju faktiskt få gäddor

PS. Om det är någon som har bra tips men inte vill skrika ut dem kan ni ju alltid skicka ett PM
      Senast ändrad av Sussie; 2009-06-23, 12:17.

Kommentera

Brukar ju fångas en hel del abborre vid bron där vägen går upp mot Nääs slott, ankra upp en bit ut ,prova med jigg, liten spinnare typ Meps Aglia koppar nr1 med röda prickar den är en riktig abborremagnet eller testa lite vanligt maskmete antingen som flöt- eller bottenmete
        Ha de gött o lycka till i kampen hälsar Lennart

Kommentera

Det verkar inte vara så jättebra fiske i Sävelången? Annat än möjligen gädda i frivattnen då.

Eller är det så att ni vill att killarna skall vinna?!

Kommentera

Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
            Dra djupgående wobblers i valfri färg över djupen i sjön
            kolla in denna karta:

Kolla in grunden på kartan och snirkla runt där med båten end el med. Låt det ta några timmar så lovar jag att det kommer smälla på gädda av fina storlekar. Gärna vid halvkasst väder och lite vind, inte soliga sommardagar utan vind.

vill ni ha lite små gäddor oftare så kan ni prova att dra dragen i närheten av vassen, ganska ont om gädda då dock i sävelången.

Mitt heta tips alltå, fånga frisimmade storgäddor 3-7kg över djupen alltså mitt i sjön. Där är det gott om dom.
            Be om riktigt djupgående vobblers i fiskebutiken, glöm inte tafsar närmast wobblen, gäddan har vassa tänder.
            Vad räknas som en riktigt djupgående wobbler? Hur djupt går dem, 3-4 meter? Kan du tipsa om några speciella som är bra, även färger. Tänkte beställa via webbshop..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
            20 svar
            2 594 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg skyler
            av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
            0 svar
            132 visningar