Bra vatten i Bollnäs - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra vatten i Bollnäs

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bra vatten i Bollnäs

Kommer bo på Scandic i bollnäs(ligger brevid Varpen) och undrar vilka vatten som är bäst?
    Är främst ute efter gös, abbore, öring, regnbåge men även gädda kan vara kul.

Är det bra fiske i varpen eller finns de andra vatten i närheten som är bättre?
    Kommer fikska från land.

Kommunens hemsida

Hej.

Jag har sen några år en stuga ett par mil söder om Bollnäs och har testat en hel del sommarfiske från land i trakterna innan jag skaffade båt. Helt lätt är det inte...

Abborre finns i många vatten, men några med storlek har jag bara fått från båt. Gös är också ganska svårfiskat från land, men kanske kan funka i de strömmande delarna av Ljusnan. Smågäddor går att få. Vad gäller ädelfisk, jag kör rätt mycket put and take, speciellt på vintern, och det finns ett antal sjöar. Bottenmete med powerbait brukar funka bäst på regnbågen...

Kolla på Bollnäs kommuns hemsida, de har ganska mycket info om olika fiskevatten inom kommunen.

/Johan

Kommentera

Hej. Skulle helt klart rekomendera dig att ta dig till Arbrå. Ca 1,5mil norr om Bollnäs. Ta dig ut på Forsön. Där kan du meta agn vid tunnelutloppet och sedan sätta dig och bottenmeta gös på udden. Även grov abborre och gädda hör till bifångsterna. Brorsan har en eka liggande i den sjön (flästasjön) Du kan ju höra av dig till mig så går det nog fixa så du kan låna den. du kan maila mig på tobias83@telia.com så kan du få lite tips. Har även förslag på fler vatten men det är nog det som är mest tilltalande utifrån din beskrivning.

/HMK Tobbe

Kommentera

Ursprungligen postat av teebees Visa inlägg
        Hej. Skulle helt klart rekomendera dig att ta dig till Arbrå. Ca 1,5mil norr om Bollnäs. Ta dig ut på Forsön. Där kan du meta agn vid tunnelutloppet och sedan sätta dig och bottenmeta gös på udden. Även grov abborre och gädda hör till bifångsterna. Brorsan har en eka liggande i den sjön (flästasjön) Du kan ju höra av dig till mig så går det nog fixa så du kan låna den. du kan maila mig på tobias83@telia.com så kan du få lite tips. Har även förslag på fler vatten men det är nog det som är mest tilltalande utifrån din beskrivning.

/HMK Tobbe
        Du har inte lust att ge lite tips på vatten här i tråden? Vi är ett par grabbar som åker mot Bollnäs nästa vecka, men har ingen direkt plan på vart vi ska åka. Det vi främst är ute efter är flugfiske efter harr och öring. Gärna strömmande vatten.

//Erik

Kommentera

Ursprungligen postat av teebees Visa inlägg
          Hej. Skulle helt klart rekomendera dig att ta dig till Arbrå. Ca 1,5mil norr om Bollnäs. Ta dig ut på Forsön. Där kan du meta agn vid tunnelutloppet och sedan sätta dig och bottenmeta gös på udden.
          /HMK Tobbe
          Hur är det nuförtiden med dessa vatten? Ska upp till Orbaden till midsommar.. Jag och dottra ska fiska lite..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
          20 svar
          2 601 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg skyler
          av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
          0 svar
          136 visningar