Gräddö / Rådmansö (Gäddfiske) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gräddö / Rådmansö (Gäddfiske)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gräddö / Rådmansö (Gäddfiske)

Hallå kära sportfiske vänner, jag kommer detta år åka ut igen till Gräddö och jobba på kollo och tänkte som vanligt ta med mig fiskeprylarna.

I år har jag tänkt mig att satsa på jerkfisket där ute och se hur det levererar dock så tänkte jag fråga om någon vet några bra vikar / ställen att fiska av.

Jag har tittat på eniro och sätt att utanför farleden ligger en del grynnor på 2,8 m (De ligger rakt utanför Järnberget med andra ord). - Samt att järnbergets strömming är där vid denna tid på året... borde stå en del grövre fisk och äta utav strömmingen med andra ord som står mellan 1-7 meters djup ute vid Järnberget.

Hoppas på att någon kanske kan tipsa om några platser alt vikar där det är lönt att fiska, jag ser att det finns en hel del fina 3 - 6 meters kurvor där jag kommer testa och jag kommer även studera sjökorten närmare ikväll då jag åker imorgon.

Kollot ligger till vänster om järnberget alltså den lilla viken.

skitfiske!

Ni som fiskar ofta i Furan borde veta vart detta ställe ligger då Furusund ligger söder om Rådmansö och kollot ligger på norra sidan av "Gräddö - Rådmansö".

/M
    Mina Placeringar:
    2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
    2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Du kan testa vassen precis till vänster om badplatsen vid kollot. Finns annars en del intressanta platser inåt Norrtäljeviken på Vätösidan.
    Pike Vobiscum

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
    20 svar
    2 587 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg skyler
    av skyler

Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
    3 svar
    408 visningar