Fiske Härjedalen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske Härjedalen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske Härjedalen

Planerar att åka en vecka till fjällen i sommar och det blir med största sannolikhet till Härjedalen i mitten av juli. Förmodligen kommer vi bo i Funäsdalen. Jag brukar åka till Jämtland men med små barn i bilen så känns det bättre med den kortare resan (från Stockholm) som detta innebär.

Tacksam för tips och länkar till bra vatten.

Kommer mestadels att fiska fluga men tar med mig spinnspöt oxå. Flytringen åker oxå med. Pga att familjen är med så behöver jag hitta bra vatten som man når med bil då jag kommer smita iväg när ungarna sover... kan alltså inte vandra särskilt långa sträckor för att komma till bra vatten.

Ljusnedal 3 km från Funäsdalen har en del att erbjuda, Ljusnan ger goda möjligheter för flugfisket och Ljusnedalssjön borde kunna funka med flytringen. Sen kan du ju även prova längre uppströms i Ljusnan i Bruksvallarna eller prova i Ljungdalen på andra sidan Flatruet. Ljungdalen är visserligen lite länge och vägen (sveriges högst belägna) lämnar en del att önska men allt är inom ett avstånd av ca 30-40 minuter med bil. Tännäs har riktigt bra harrfiske men är i mitt tycke mer svårfiskat då vattnen till stor del ligger nere i grovskogen som gör det lite svårt att komma åt. Hoppas tipsen kommer till glädje och nytta.

Kommentera

Tack för tipsen, ska kollas upp.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
      20 svar
      2 585 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg skyler
      av skyler

Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
      3 svar
      408 visningar