Fiskeförbud - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeförbud

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskeförbud

Tänkte jag skulle ut på sjön Fegen och fiska men konstaterade att om man ska följa de nya reglerna angående strandskydd och natura 2000 så är det omöjligt att fiska från båt i sjön fram till 15/7.
    Dessutom så har dom lyckats komma på den briljanta iden att höja årskortsavgiften från 300 till 500kr är det någon mer än jag här inne som undrar varför???
    Eller finns det nån här som vet varför???

Ursprungligen postat av Boondock Saint Visa inlägg
    Tänkte jag skulle ut på sjön Fegen och fiska men konstaterade att om man ska följa de nya reglerna angående strandskydd och natura 2000 så är det omöjligt att fiska från båt i sjön fram till 15/7.
    Dessutom så har dom lyckats komma på den briljanta iden att höja årskortsavgiften från 300 till 500kr är det någon mer än jag här inne som undrar varför???
    Eller finns det nån här som vet varför???

Det stämmer inte, det enda direktivet är att man inte får köra i mer än 5 knop pga fågellivet fram till 15/7, och även att man inte får gå iland på öarna. Prishöjningen kan jag inte svara på, inflation kanske.

Kommentera

Ursprungligen postat av Alaskahårt Visa inlägg
      Det stämmer inte, det enda direktivet är att man inte får köra i mer än 5 knop pga fågellivet fram till 15/7, och även att man inte får gå iland på öarna. Prishöjningen kan jag inte svara på, inflation kanske.
      Gå in på naturvårdsverkets hemsida och kolla upp vad du snackar om...Det står klart och tydligt vad som gäller bland annat att du ej får vistas inom 100 meter från fågelskyddat område. Men för all del du kan ju alltid testa...

Kommentera

Ursprungligen postat av Boondock Saint Visa inlägg
        Gå in på naturvårdsverkets hemsida och kolla upp vad du snackar om...Det står klart och tydligt vad som gäller bland annat att du ej får vistas inom 100 meter från fågelskyddat område. Men för all del du kan ju alltid testa...
        Då är jag felinformerad, jag jobbar och har flera vänner i Fegen och de säger att det inte stämmer, flera av dem fiskare. Men jag ska kolla upp det mer så kan jag ge bättre svar på dina frågor.

Kommentera

Fegen

Det finns mer skit när det gäller fegen.
          Fiskvårdsstyrelsen delar ut pengar till markägarna tror att styrelsen får en del oxå när kassan blir för stor, fan kan de inte stoppa ner pengarna i sjön eller göra fler båtramper. sweaskog är de som har mest mark runt sjön de behöver väll inte mer pengar, detta kan vara en orsak till höjningen av fiskekortet de börjar bli giriga.

Kommentera

Ursprungligen postat av Thobbe.B Visa inlägg
            Det finns mer skit när det gäller fegen.
            Fiskvårdsstyrelsen delar ut pengar till markägarna tror att styrelsen får en del oxå när kassan blir för stor, fan kan de inte stoppa ner pengarna i sjön eller göra fler båtramper. sweaskog är de som har mest mark runt sjön de behöver väll inte mer pengar, detta kan vara en orsak till höjningen av fiskekortet de börjar bli giriga.
            Det kan inte vara så att markägarna har rätt till en del av vinsten från fiskekorten? Därav att de delar ut lite pengar till dem.
            http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Klart fiskerättsägarna ska har lite för att upplåta fisket till oss vanliga landlösa stackare.. Tills Sverige blir ultrakommunistiskt är det så det kommer vara..
              Sen får man väl hoppas att höjningen på korten inte handlar om att gå med mer vinst utan att dom återsatsas i vattnet.. Cynikern i mig tror dock att dom höjt för att dels tjäna mer och för att få ner fisketrycket på vattnet..
              Personligen så tycker jag det är helt klart att stänga stränder osv på grund av fågellivet.. Levande natur > mitt eget nöje i form av fiske..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
              20 svar
              2 587 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg skyler
              av skyler

Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
              3 svar
              408 visningar