Braxen & Sutare expidition nästa år - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Braxen & Sutare expidition nästa år

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Braxen & Sutare expidition nästa år

Jag funderar på att under nästa vår/sommar göra lite seriösare försök att lokalisera stor braxen i stockholmstrakten. Skulle vara väldigt tacksam för tips där ni har sett eller fått större braxen (+3-4 kg). Och om det är nån som är villig att hänga på satsningen är de också mycket välkomna!!!

Under sommaren tänkte jag också försöka hitta nåt ställe med större sutare. att komma över 3 kg här i stockholms trakten verkar vara ytterst svårt.. Men har ni några tips eller vill vara med på satsningen så är ni mycket välkomna!!!

NU ÄR DET DAGS FÖR ETT SPECIMENSVEP!!!

Jag hänger gärna på och fiskar lite sutare o brax men ja vet inget bra vatten direkt. Skärgårsvikar? Sarv har jag fått runt kilot i mälarn. men varken brax eller sutare.

Kommentera

Kiwi: Är du intresserad av att släppa det stället..? Du får jättegärna vara med...

Rasmus: Tacksam för alla tips!!! självklart får du vara med och utforska.. Sarv vore också väldigt kul att hitta nåt bra ställe häromkring sthlm. dela gärna med dig av sarvstället..?

Kommentera

när braxen kommer in till strömmen på våren så ser man ofta ryssar och annat folk dra fisk över 4kg! sutaren däremot kan bli svår!

Kommentera

Menar du vid dammluckorna..? Berätta mera =P

Kommentera

hmm platserna där dom drar mest brax är väl mest vid riksbroluckan lr norrström lr ghettot kalla det va man vill! oseriösa människor som bara sätter sig och bottenmetar med mask! även vid strömparterren drar dom ruskigt mkt brax! svarta sopsäckar fulla med dessa fiskar är ingen ovanlig synd direkt... man blir ju lite besviken och arg när man ser detta! men när braxen kommer in till strömmen så är det så mycket fisk att dom mindre fiskarna mellan 1-3 kg hinner ta före dom stora så det gäller att nöta, förr eller senare kommer dom större dasslocken! du kan väl PM:a annars om du har mer frågor så kan ja försöka svara så gott ja kan...!

Kommentera

Kolla in fiskeriverket.se och dess sökdatabas för provfiske. Du kan söka på braxen och se medelvikten på provfiskena.
              Hälleflundrafiskare

Kommentera

Jag hänger gärna med och drar lite fisk.
                Finns ju många sjöar att testa i stockholm, någon av dem erhåller säkerligen stor sutare.
                Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Härligt ljohan!! Problemet är väl bara att det verkar nästan inte som det gör det.. Att komma över 3 kg i stockholm verkar vara en svår uppgift.. Har du tips på sjöar som vi kan testa får du gärna komma med dem.

Kommentera

Originally posted by carpfenmazter
                    Härligt ljohan!! Problemet är väl bara att det verkar nästan inte som det gör det.. Att komma över 3 kg i stockholm verkar vara en svår uppgift.. Har du tips på sjöar som vi kan testa får du gärna komma med dem.
                    Svårt såhär på rak arm. Jag har gjort lite research angående olika fiskevatten. Kan dela den med dig sedan när börjar bli varmare i vattnet sen
                    Sen lär det finnas sjöar som inte är namngivna heller.

Edit: Har dock ingen aning om storleken på fiskarna. Jag tror också mycket tid med beten i vattnet som gäller, gärna stor variation på ställen också för den delen.
                    Senast ändrad av ljohan; 2003-11-22, 23:08.
                    Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X