Sökernågon att utbyta tips om fisk från land i Saltsjöbaden och på Algö eller närområdet däromkring. Har bil och neoprenvadarna coh utrustningen i högsta hugg. Tacksam för tips! Kan bli din fiskekompis i Påsk! Någon fångsrapport i år eller erfarenhet från tidigare år tas tacksamt emot!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöring från land Saltsjöbaden och Älgö
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av MrTwister Visa inläggSökernågon att utbyta tips om fisk från land i Saltsjöbaden och på Algö eller närområdet däromkring. Har bil och neoprenvadarna coh utrustningen i högsta hugg. Tacksam för tips! Kan bli din fiskekompis i Påsk! Någon fångsrapport i år eller erfarenhet från tidigare år tas tacksamt emot!
prova stömmen utanför Älgö..hört att d e bra
-
Ursprungligen postat av Hansson25 Visa inläggprova stömmen utanför Älgö..hört att d e bra
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Holme Visa inläggtesta vid mellangårdsholmen vid vårgård, sen kan det även vara bra vid inloppet till vårgärdssjön. annars är ett hett tips att ta bilen till björkvik på ingarö.
Kommentera
-
Jag har hört att det ska finnas gott om havsöring vid Älgöbron, på höger sida(om du åker mot älgö), sett mycket folk fiska havsöring där och även hört fina ord om platsen. Har dock fiskat där en hel del, det ända jag fått är mindre gäddor, varken sett eller fått öring men eftersom så många nämner det så måste det väl finnas en och annan fisk.
Skitfiske!
Kommentera
-
Inget fel på vänstra sidan...heller...av Älgöbron dvs. Gott om öring där ända tills strömmingen sticker framåt försommaren. Såhär tidigt kan det funka bra med småbeten med hög bärighet och inte alltför yvig gång, typ Ludde 4 extremt långsamt hemtagen. Fortf för kallt i vattnet för stora beten med yvig gång tycker iaf jag.
Smaksak kanske?
Gör tvärsemot alla andra, dvs fiska utåt viken ist för in under bron så får du se på ...förhoppningsvis iaf.
Sen har du ju alltid norra kanten av Erstaviken typ där du kommer åt att fiska från Dragedsviken - Strandvägen - badet....en bra promenadsträcka som brukar få släppa ifrån sig en del fisk...södra kanten funkar också bra men ligger ju lite längre ifrån...Senast ändrad av Stubben; 2009-04-06, 20:39.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gekas Visa inläggJag har hört att det ska finnas gott om havsöring vid Älgöbron, på höger sida(om du åker mot älgö), sett mycket folk fiska havsöring där och även hört fina ord om platsen. Har dock fiskat där en hel del, det ända jag fått är mindre gäddor, varken sett eller fått öring men eftersom så många nämner det så måste det väl finnas en och annan fisk.
Skitfiske!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Stubben Visa inläggInget fel på vänstra sidan...heller...av Älgöbron dvs. Gott om öring där ända tills strömmingen sticker framåt försommaren. Såhär tidigt kan det funka bra med småbeten med hög bärighet och inte alltför yvig gång, typ Ludde 4 extremt långsamt hemtagen. Fortf för kallt i vattnet för stora beten med yvig gång tycker iaf jag.
Smaksak kanske?
Gör tvärsemot alla andra, dvs fiska utåt viken ist för in under bron så får du se på ...förhoppningsvis iaf.
Sen har du ju alltid norra kanten av Erstaviken typ där du kommer åt att fiska från Dragedsviken - Strandvägen - badet....en bra promenadsträcka som brukar få släppa ifrån sig en del fisk...södra kanten funkar också bra men ligger ju lite längre ifrån...
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
|
20 svar
2 577 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av skyler