fiske vid hornstull - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fiske vid hornstull

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

När det gäller fisket, är det emot Essinge ledens håll eller emot söder mälarstrand som är aktuellt?

Skulle vara hyggligt om någon kunde beskriva vattnet omkring .. vart det är sten, skit å gräs.. å vart det inte ens är värt att kasta.

Är inte speciellt mycket för förortsfiske men de dagarna man inte har annat för sig är det alltid roligt att styra upp något med en vän eller ny vän och köra ett pass.

/M
    Mina Placeringar:
    2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
    2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

Ursprungligen postat av kid rock Visa inlägg
      har haft frågan uppe förut men skulle vilja ha lite tips.
      Någon som har tips på fiske runt reimersholme och långholmen?
      vad kan man få för fisk? havsöring?
      tacksam! för tips!
      du kan ju alltid ta tunnelbanan till liljeholmen en station och fiska gädda i trekanten...

Kommentera

Ursprungligen postat av sommenfiskaren Visa inlägg
        du kan ju alltid ta tunnelbanan till liljeholmen en station och fiska gädda i trekanten...
        Haha, att betala för att fiska gädda i en put and take sjö med regnbåge är ... jag vet inte vad.

Försöker dom inte rensa sjön på gädda...
        Mina Placeringar:

Kommentera

Tidigare fanns det stor gädda i trekanten, sjörekordet 13,2 kg/122cm, viken vid t-banan. Även mycket grov abborre. Hur det är nu vet jag inte efter rotenonbehandling och utsättning av tidigare karp och numera bla regnbåge...men anledningen till att jag började fiska vid hornstull var att jag hörde ett rykte om en tunnel mellan trekanten och mälaren..Tänkte som så..jaha då finns det skapliga firrar på mälarsidan oxå? Första stället testat vid hornstull efter viss rekning gav en snipa i första kastet, andra stället en drygt femkilos i tredje kastet..

Då körde jag några år iom att jag bodde där..Det verkar vara likadan nu..Tvåkilosborrar har tagits i området..Ibland kan det stå packat med gädda på vissa ställen.Var och hur får ni luska reda på själv..

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikael S Visa inlägg
            Haha, att betala för att fiska gädda i en put and take sjö med regnbåge är ... jag vet inte vad.

Försöker dom inte rensa sjön på gädda...
            haha, nu snackar du:P snackade med en kille som sa att det var nån som hade tagit en gädda på drygt 10kg för inte länge sen(C&R)! finns bra med gädda där ska du veta...

det enda du behöver är sportfiskekortet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
              Tidigare fanns det stor gädda i trekanten, sjörekordet 13,2 kg/122cm, viken vid t-banan. Även mycket grov abborre. Hur det är nu vet jag inte efter rotenonbehandling och utsättning av tidigare karp och numera bla regnbåge...men anledningen till att jag började fiska vid hornstull var att jag hörde ett rykte om en tunnel mellan trekanten och mälaren..Tänkte som så..jaha då finns det skapliga firrar på mälarsidan oxå? Första stället testat vid hornstull efter viss rekning gav en snipa i första kastet, andra stället en drygt femkilos i tredje kastet..

Då körde jag några år iom att jag bodde där..Det verkar vara likadan nu..Tvåkilosborrar har tagits i området..Ibland kan det stå packat med gädda på vissa ställen.Var och hur får ni luska reda på själv..
              Det låter ju hur bra som helst! Där kommer jag att fiska när jag har flyttat till hufvudstaden (om 6 veckor). Perfekt som sagt de dagar när man är alltför bakis eller har för ont om tid för att göra några större äventyr.

Ska dit och reka nu i påsk

Kommentera

Ursprungligen postat av sommenfiskaren Visa inlägg
                haha, nu snackar du:P snackade med en kille som sa att det var nån som hade tagit en gädda på drygt 10kg för inte länge sen(C&R)! finns bra med gädda där ska du veta...

det enda du behöver är sportfiskekortet.
                Hah nej, för några år sedan var det så men skönt att någon kunde uppdatera mig!
                - Så det är sportfiskekortet endast man behöver nu alltså... kostade väl en 50/100kr förut att fiska där.

Någon som fiskat där på senare tid? Går ju direkt buss från mig till Trekanten...

Och angående Hornstull vart i hornstull? Västerbron sidan eller andra sidan? - Ta det gärna via PM.

/M
                Mina Placeringar:

Kommentera

Kul att trekanten numera ingår i sportfiskekortet. Vad det gäller hornstull är det just hornstull.;-) men bla gädda finns naturligtvis i hela området tex årstaviken och riddarfjärden. Men vill slå ett slag för sthlms ström för de som inte fiskat där tidigare, gott om HÖ och numera även lax. Givetvis förekommer det tidvis rikligt även andra arter tex sik, lake och braxen. Bra fiske efter gös och abborre sommartid..

Kommentera

Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
                    Kul att trekanten numera ingår i sportfiskekortet. Vad det gäller hornstull är det just hornstull.;-) men bla gädda finns naturligtvis i hela området tex årstaviken och riddarfjärden. Men vill slå ett slag för sthlms ström för de som inte fiskat där tidigare, gott om HÖ och numera även lax. Givetvis förekommer det tidvis rikligt även andra arter tex sik, lake och braxen. Bra fiske efter gös och abborre sommartid..
                    Jag håller med Hemi där om vi ska hålla oss till Topicen så var det ju just HÖ killen letade efter.. och då skulle jag säga strömmen oxå och runt omkring Djurgården testa nere vid Manilla .. där får man oftast fisk.

/M
                    Mina Placeringar:

Kommentera

Ursprungligen postat av piiliip Visa inlägg
                      Det låter ju hur bra som helst! Där kommer jag att fiska när jag har flyttat till hufvudstaden (om 6 veckor). Perfekt som sagt de dagar när man är alltför bakis eller har för ont om tid för att göra några större äventyr.

Ska dit och reka nu i påsk
                      Jo men så enkelt är det inte, det fodras en del jobb att luska ut var och hur som vid allt fiske. Lokalkännedom..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                      20 svar
                      2 591 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg skyler
                      av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                      0 svar
                      128 visningar