fiske vid hornstull - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fiske vid hornstull

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• fiske vid hornstull

har haft frågan uppe förut men skulle vilja ha lite tips.
    Någon som har tips på fiske runt reimersholme och långholmen?
    vad kan man få för fisk? havsöring?
    tacksam! för tips!

Gädda och abborre..Gös finns givetvis också. Hö finns, har sett, men om någon fått just där vet jag inte.
    Hyggligt gäddfiske...

Kommentera

Instämmer med ovanstående. Mycket gädda. Även en del borre och gös.
      Havsöring kan man säkert få, men jag skulle välja andra ställen om jag skulle fiska riktat.
      Trevliga öar, jag bor i kvarteren och glider ofta ner för en picnic och lite urban fishing.

Kommentera

tack för svaren. e jävligt svårt att se spöna stå mot väggen så måste ner o kasta lite nån dag. vore skönt o få ta årets första fisk snart.

Kommentera

Vilken metod är bäst för gäddfiske där? Är det mete eller går det bra att spinnfiska?

Ska snart flytta till Sthlm nämligen och vill ha lite bra "reservplatser" inne i stan när man inte pallar ta sig ut i skärgården.

Kommentera

Hallå!

Just nu känns det som att fisket e rätt långt borta när det gäller hornstull.. pga av leken.
            Fiskar man gädda nu skall man nog helst söka utanför lekvikarna!

/M
            Mina Placeringar:
            2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
            2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikael S Visa inlägg
              Hallå!

Just nu känns det som att fisket e rätt långt borta när det gäller hornstull.. pga av leken.
              Fiskar man gädda nu skall man nog helst söka utanför lekvikarna!

/M
              Tror oxå att det är en marig tid just nu på de "vanliga ställena" vid landfiske även om jag känner till en gädda på 13 kg tagen för många år sedan precis bredvid bron till reimersholme, fiskade med fångsmannen några år. Själv har jag tagit de flesta gäddorna efter bergsundstrand..Nu var de många år sedan jag fiskade där men sista gången i området tog jag nio gäddor på wobbler utanför långholmen blott en vägde runt 3 kg de flesta låg mellan 4-7 kg..I kanalerna mellan holmarna brukar det alltid stå några enkilossnipor sommartid, någon större har jag aldrig fått där..Annars hygglig medelvikt generellt i området..90 cm:arna är ganska vanliga en och annan är över metern..
              Senast ändrad av Hemi; 2009-04-07, 12:53.

Kommentera

Jag tror nog iofs att gäddan kan leka även runt reimers/långholmen, närmsta typiska lekvik är annars årsta holmar, och det vore konstigt om alla gäddor vallfärdar tre kilometer och tillbaka varje vår.

Gällande metod så går spinnfiske utmärkt, undvik de dyraste betena bara, då det både är stenigt och skrotigt i vattnet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rudeboi Visa inlägg
                  Jag tror nog iofs att gäddan kan leka även runt reimers/långholmen, närmsta typiska lekvik är annars årsta holmar, och det vore konstigt om alla gäddor vallfärdar tre kilometer och tillbaka varje vår.

hmmm, min avståndsbedömning lämnar en del att önska... snarare 2 kilometer såg jag nu....
                  Jag har dock fångat rejält romstinna honor från reimersholme, så det kan nog funka.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rudeboi Visa inlägg
                    hmmm, min avståndsbedömning lämnar en del att önska... snarare 2 kilometer såg jag nu....
                    Jag har dock fångat rejält romstinna honor från reimersholme, så det kan nog funka.
                    Den 13 kgs gädda jag nämnde var tagen just på våren precis innanför bron...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 590 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                    0 svar
                    128 visningar