Fiske i Viskan och Högvadsån? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Viskan och Högvadsån?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i Viskan och Högvadsån?

Är det någon som har koll på hur högt upp i Viskan man kan fiska lax och öring? Jag har hört om att det ska gå i Horred men finns det några hinder som gör att dom inte går högre?
    Sedan undrar jag om Högvadsån också? Bra/dåligt vilken tid på
    året bör man fiska, var osv. Lite info om detta så ska jag försöka ta min först lax nästa år.
    /Tommy

Ursprungligen postat av emwtpn Visa inlägg
    Är det någon som har koll på hur högt upp i Viskan man kan fiska lax och öring? Jag har hört om att det ska gå i Horred men finns det några hinder som gör att dom inte går högre?
    Sedan undrar jag om Högvadsån också? Bra/dåligt vilken tid på
    året bör man fiska, var osv. Lite info om detta så ska jag försöka ta min först lax nästa år.
    I nuläget kommer laxen ej längre än till hultadammen i berghem(slottsån) & Dammen bakom näs industriområde i skene (Viskan).. en annan väg de kan ta är upp i surtan som har sitt tillflöde i viskan utanför Björketorp.
    Vanlig Öring kan du fiska i hela viskan... Viskafors ser ju ut att vara ett fint ställe för öringen..

Kommentera

översta fiskesträckan som är nåt i Viskan kallas lekvad och kort dit köpes på skene järn.
      I Högvadsån är det läge när det är vatten, kortet som finns att köpa gäller dessvärre bara på en massa korta sträckor som ligger ganska utspritt men det finns fina ställen där det gäller. Kort köpes på järnhandlarn i Ullared, ligger vid den stora parkeringen till jättevaruhuset.

Kommentera

I Viskan finns de öring på sträckan mellan Mogden och Tolken. Och även efter Mogden vad jag vet iaf...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
        20 svar
        2 616 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg skyler
        av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
        0 svar
        145 visningar