Trolling i skagern - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolling i skagern

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trolling i skagern

Sitter och lurar på att åka till skagern och trolla så fort isen släpper från sjön.

Nån som har nån erfarenhet av lax trolling på sjön i fråga?
    All info är guld värd! Ramper, var man kan köpa fiske-kort, djupkarta.
    Och inte minst! Hur är fisket?
    Hade /// Mikko

Kom igen nu! Är det verkligen ingen som har lite tips om skagern??
    Sveriges 18e största sjö.
    Sjön där Värmland, Närke och Västergötland möts.

Kommentera

Hej.Fiskat en del eftersom jag bor vid sjön.Lax är det dåligt med,försvinner antagligen ut vid Gullspång. Är svårfiskad tycker jag o andra. Den regleras hårt,3m.Just nu är det is o mycket låg vattennivå.Fiskekort finns hos olika lokala bofasta eller kolla på nätet ,där står en hel del om du söker på SKAGERN.Djupkarta får du med fiskekortet.Trollingfiskar mest själv men skulle gärna fiska med någon som är intresserad.Ha det bra.

Kommentera

Ursprungligen postat av agnes Visa inlägg
        Hej.Fiskat en del eftersom jag bor vid sjön.Lax är det dåligt med,försvinner antagligen ut vid Gullspång. Är svårfiskad tycker jag o andra. Den regleras hårt,3m.Just nu är det is o mycket låg vattennivå.Fiskekort finns hos olika lokala bofasta eller kolla på nätet ,där står en hel del om du söker på SKAGERN.Djupkarta får du med fiskekortet.Trollingfiskar mest själv men skulle gärna fiska med någon som är intresserad.Ha det bra.
        Hmm..Så den är så pass hårt reglerad.
        Ajdå, var ute efter en lite mindre sjö att trolla lax och öring i.
        Vår båt är i minsta laget för vänern, trode jag hade hittat det perfekta alternativet... Men har det varit bättre förr? pratade med en kille som trollade mycket på skagern för cirka 10 år sen, och han var smått lyrisk över hur mycke lax han hade fått då det begav sig. han pratade om öringar i 6-7 kilos klassen med. Hade gott!

Kommentera

Har fått lax o öring på 6-7 kg.Var nog för 4 el5 år sen.För 10 år sen var det mycket bättre laxfiske.Däremot finns det ganska stora gäddor o gösar.Ha de bra.

Kommentera

Jag diggar skagern och tycker att du ska åka dit! Vi fick både gädda och lax.

Kommentera

Hej.

Jag och en kamrat tänkte pröva att trolla i Skagern nu på lördag om vädret tillåter. Primärt är det gädda vi är ute efter men kanske även provar efter lax/öring om de gröna inte är i farten. Är det bara storgrund som gäller eller finns det fler platser att beta av? Vi har tänkt att lägga i båten vid Otterberget.
              Vad gäller lax/öring så är de en ny bekantskap för oss, vilken trollingfart är lämplig så här på hösten?

Mvh

Mathias
              sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
              20 svar
              2 597 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg skyler
              av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
              0 svar
              133 visningar