Fiske runt eskilstuna / torshälla - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske runt eskilstuna / torshälla

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske runt eskilstuna / torshälla

Morsan och farsan har köpt ett nytt landställe i torshälla utanför eskilstuna, undrar om det är någon här som har tips på shyssta fiskevatten i området. För det mesta är det mete som intresserar, helst karpvatten eller om det finns nått bra fiske i åarna efter braxen, sarv, ål etc.
    Tack på förhand!
    Dansk: Va fän, vad lige ni aer. Aer ni bröer?
    Nemback: Nej, vi kör med boilies.
    Dansk: Naej, BRÖÖÖÖER!!
    Nemback: Nej, nej, B-O-I-L-I-E-S
    Sedan gick dansken som bara ville veta om de var bröder. Nemback trodde att han frågade om de fiskade med bröd.

Flera ställen

Tjenare. Ställen som du kan fiska på är många, allt beror på vilken art du vill ha. Nu är jag förvisso flugfiskare, men i Torshälla så finns det brax, röding, harr, öring ev regnbåge. I Eskilstuna så är det mest fiske och här är det Regnbågen som dominerar. MEn ett råd till dig är att ta kontakt med Görans Sportfiske i Eskilstuna och prata med Göran eller Ronny. Det är dom som metar mest i Eskilstuna. Eller så kan du ta kontakt med mig vid senare tillfälle så kan jag ge dig mera info. Om man får fråga, så undrar jag vart i Torshälla som dom har köpt sommarhuset? Är själv uppvuxen där!

Kommentera

Eskilstunaån

Har fiskat en hel del i Eskilstunaån. Karp finns inte och men brax finns det gott om + aborre, gädda, ål och även en del gös. Inne i Eskilstuna centrum har man planterat in öring och regnbåge sedan många år. Mellan faktoriholmarna och övre fördämningen(vet inte vad den heter) så behöver man fiskekort. Men det finns ädelfisk som smitit både upp och nedströms detta område och där är det fritt fiske.

Kommentera

Ursprungligen postat av MRH Visa inlägg
        Men det finns ädelfisk som smitit både upp och nedströms detta område och där är det fritt fiske.
        Kommunen har planterat regnbåge, öring och lite harr även uppströms, dock mycket mindre på senare år.
        Söder (uppströms) om Stålforsbron är det fritt ädelfiske, där är det max 3 ädelfiskar/dag.

För riktigt stor brax, testa uppe runt det det nu rivna Mälarskog-sågverket i Skogstorp, där finns även en del stora sutare.
        Fick mitt PB på braxen (5,7kg) strax nedströms därifrån vid Rosenforsdammarna med bottenmete.
        Har även tagit en karp där ca 1½kg, det är den första och enda karp jag känner till att ha fiskats upp i ån.
        Tror den var planterad i ån efter fångst någon annanstans ifrån, den var illa uppriven av en mink så jag avlivade den.
        Det brukar hållas metartävlingar vid Rosenforsdammarna och i Skogstorp där jag bor.

Kommentera

Jag har varit ute och rekat runt mälarskog-sågverket men hittar inte direkt några bra platser. Vill du dela med dig av vilka platser runt sågverket du tänker på? :-)
          [FONT="Times New Roman"]Gone fishing...[/FONT]

Kommentera

Den som fiskar skola finna!
            Det gäller att ha betet i vattnet. Jag är också från Eskilstuna, men jag tipsar aldrig, typ, " 3:e vasstrået, utanför 4:e bryggan, agna med 2 majskorn och en maggot, då kommer "tjocka Berta" att nappa".

Kommentera

Näe, men känns bittert att börja på 0 och själv ta reda på vad som finns i vilka vatten. Jag vill ju inte åka runt från vatten till vatten och ta reda på vad som finns i repektive vatten :-) Var i Rosenfors idag och hoppades på sutare eller brax men har ingen aning om det finns något av dem där.
              [FONT="Times New Roman"]Gone fishing...[/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
              20 svar
              2 594 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg skyler
              av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
              0 svar
              132 visningar