Oxalasjön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Oxalasjön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Oxalasjön

Någon vänlig själ som har information om Oxalasjön i Bollebygd. Sjön är listad på många ställen till och med på Bollebygds hemsida. Problemet är att den nämns bara vid namn. Ingen information om kortförsäljning eller dylikt. Är sjön öppen för kortfiske?
    Hans

har en polare som fiskade där mycket innan och han berättade för cirka 6mån sen, att bågen hade fått nån parasit och dom hade beslutat sig om att inte släppa ner fisk i tjärnet på många år,

tror dock att om du har tur kan du få en liten harr, öring eller båge,. kortköp är nog hos närmsta hus, om jag inte minns fel.

Kommentera

Tack för svar. Jag tyckte det var lite konstigt att varken Bollebygds hemsida eller andra hemsidor omtalade om kort och pris. De bara listar sjön, inget telefon nummer eller kontaktinformation. Jag trodde därför att sjön inte är upplåten för fiske.
      Senast ändrad av TennSwede; 2009-01-31, 21:05.
      Hans

Kommentera

Hajs

Vi är där ganska ofta och det stämmer att de inte sätter ut mera fisk på ett tag.
        Problemet är att leverantören av fisken inte kan garantera att den är fri från parasiter. Därav ligger man lågt (har för mig det var så) men strunt samma, det läggs inte ut något just nu,.
        Men jag kan varmt rekommendera denna sjö, som dels ligger otroligt vackert och man har gjort en del runt sjön för att göra livet för oss roligt.

Båge, Harr och Öring, vi har bara fått båge. Men om det beror på dem som fiskar eller annat vet bara gud =)

Fiskekort köper du antingen på statoilmacken vid motorvägen, eller en mindre Shellmack inne i bollebygd.

sist vi var där så var det fritt fiske för att att de inte planterar något, men hör med statoilmacken för säkerhet skull.
        Senast ändrad av MrPekk10; 2009-04-11, 22:04.

Kommentera

Tack för info, jag var intresserad av Harren. Vet du om de har satt ut stora mängder? Var det parasiter på all utsättningsfisk?

Tack,
          Hans

Kommentera

Hehe kul....i denna sjön har ja mitt öringrekord 8st på 5-6timmar!
            Enl min fassa så skall det ha varit parasiter på all fisk ja....Och dom har la inte släppt i fisk på 1.5år nu ...o gratis fiske tillsvidare är det...ja var där o prova lite för ca 1mån sen!

Kommentera

Vet att detta är en gammal tråd, men ställer min fråga här istället för och skapa en ny.

Jag bor i närheten av sjön som nämns i tråden, och vet att det inte släppts i fisk på en väldig massa år. Tidigare idag då åkte jag förbi sjön, stannade till och gick och kollade lite vid vattnet. Plötsligt såg jag något som gjorde små svallvågor ifrån sig ett tiotal meter ifrån mig i vattenytan. Smög mig lite försiktigt närmare för och kolla vad det va, och såg då en fisk i ca 2kg klassen under ytan. Trodde först att det va en regnbåge som överlevt i alla dessa år, och vågade visa sig nu när jag inte hade något fiskespö med mig. Fisken närmade sig sakta, och jag tyckte att den va ovanligt bred över ryggen för och va en regnbåge, och när den inte va mycket längre ifrån mig än ca 2 meter så såg jag att det va en liten spegelkarp!? Åkte lite senare upp till sjön igen, utrustat med lite karpfiskeprylar, och har fram tills nu inte lyckats fånga någon, men haft ett par napp

Är det någon här som hört något om Karp i oxalasjön, eller är det kanske så att något privatperson på eget bevåg har släppt i fisk i sjön tro? Tycker det verkar lite konstigt med Karp i just denna sjön, då jag för några år sedan umgicks med markägarens son och då vet jag en som frågade honom om att släppa i just Karp i sjön, vilket dom då absolut inte ville ha. Tycker därför att det är lite konstigt att det nu simmar omkring Karp i sjön.....

Är det så att någon vet något om detta så får denna person gärna dela med sig av sin kunskap, skulle gärna vilja veta mer om detta nämligen.

Mvh
              I>< (((( " >

Kommentera

Det finns karp i sjön dock är dom fet svåra att få! Men det finns Spegelkarp i sjön! Och nej det finns inte Harr nej det finns ingen öring men dock finns det nån enstaka Regnbåge kvar. Bor precis vid sjön och det är ingen sjö jag kan rekommendera! Aiit

Kommentera

Om den är speciellt svår och få vet jag inte om jag håller med om. Är väll som och fiska karp i vilken sjö som helst.
                  I>< (((( " >

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                  20 svar
                  2 618 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg skyler
                  av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                  0 svar
                  147 visningar