Havsöring i åkersberga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöring i åkersberga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havsöring i åkersberga

Hej, firar nyår hos flickvännen i åkersberga å har noll koll på fisket här i trakterna.

Men tänkte ta mig en liten tur med mitt nya flugspö jag fick i julklapp =)
    Funderar lite på åkerskanl om det ligger nån havsöring i den? fiska en del gädda i den i sommras nämligen, men fick inget annt än gädda :S
    (blir isåfall s.k efter premiären som turligt nog är 1 januari här i inte första april =)

läste lite om några båtar, typ finnlandsbåtar som säkert flickvännen kan säga vart dem ligger =) om det e nått bra fiske i de trakterna?

sen om inte det var bra får det la bli en betaltur till Dommarudden, eller bör jag söka mig nån annanstans? har läst en del här på forumet om strömmen lr nått sånt inne i stockholm centrum. men hade varit smidigast å hittat nått fint ställe här i närheten. Jätte tacksam för tipps eller komentar till mina tilltänka spots.

släng gärna in nått tipps på bra Hö fluga här uppe med =)

breviksbadet, lite längre norrut så har du hyfsat fiske lite norr om färjeläget till ljusterö. Bara inte gå för nära mynningen till ån som går upp till Wira. Där får man inte fiska. Norrtäljeån, där kan det vara gott att ha vadare. Ha det

Kommentera

får man inte fiska nära mynningen efter nyåret heller?

Kommentera

500m förbudet släpps efter 31December. Om jag har förstått allt rätt får du fiska i/vid mynningen då?

Ang fiskeplatser. Åkerskanal borde kunna fiska bra nu på vintern. Kanske inte så lätt och få öringen mitt i sommaren där, men nu har du en rimlig chans.

Finlandsbåtarna går väldigt nära åkersberga. Hela kusten där går bra och fiska på..Brevik,flaxenvik skärgårdsstad osv...

Mvh
        http://www.silverbums.com

Kommentera

Fiska lite längre ut i åkerskanal så du kommer till garnsviken där finns lake,abbore,gös,gädda ock havsöring.Fiskar typ bara där

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
          20 svar
          2 587 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg skyler
          av skyler

Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
          3 svar
          408 visningar