Gäddtrolling i södra Fryken - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddtrolling i södra Fryken

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddtrolling i södra Fryken

Hejsan!

I helgen tänkte jag och några kompisar att prova gäddtrolling i Fryken. Vi lägger i vid Äng tänkte jag. Nu undrar jag om det är någon här som har kunskap om ett lämpligt område att trolla vid. Jag känner till områdena i södra delaran ganska bra så om ni kunde förklara (typ inloppet norsälver, frykenbaden, hagudden etc) vore det kanon!

Helst skulle jag vilja hålla mig i södra delen så vi slipper åka så långt med båten innan vi kan börja. Mitt kort till kartplottern har tyvärr int emed fryken så jag får klara mig med ekolod.

Sedan är jag intresserad av om jag ska använda mig av djupriggarna eller ha alla på pulkorna (ja, jag är nybörjare och har inte koll på om riggarna ska användas vid gäddtrolling ) samt vilken hastighet som är lämpligt. Vart köper jag sedan fiskekortet?

Hoppas ni kan hjälpa mig att börja mot gäddtrollande i fryken på ett bra sätt

//A
    Senast ändrad av Andrebjarn; 2008-10-02, 09:19.

Ingen gäddfiskare som kör södra Fryken online?

Kommentera

Hej kan tyvärr inte hjälpa dig något angående Fryken. Men jag har kört en del i Grumsfjorden den sista tiden, och de flesta gäddorna håller sig lite på djupet, så mitt tips är att hitta det rätta djupet och använda dig av djupriggarna många ser jag på ekolodet som står på ca: 10m. Så Mellan 5-10m tror jag är lämpligt nu, i alla fall av mina erfarenheter Hoppas du/(vi) kan få detta "bekräftat" av någon erfaren storfiskare

Kommentera

Hej!