Fiske i Tyresö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Tyresö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Esoxcisten, jaså är du tillsyningsman. Är det genom sportfiskarna. För det är väl det enda sättet du kan vara det på.
    Jag har båt både i Dreviken, Albysjön, Magelungen och Orlången. Där jag kollar om nån slarvar.
    Ni som fiskar i Flaten (Älta) får räkna med att det blir kontroller där nu.
    Var där i onsdags med ett par andra vakter.
    Runt 7-8 stycken utan kort. Fick en tillsägelse. Nästa gång utan kort beslagtas fiskeutrustning och anmälan till polisen.
    Dom 250 kronor ett kort kostar är ju en prutt i rymden. Ett par feta borrar så är kortet betalt.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Tackar ödmjukast för tips och råd. Blir en allt en tur imorgon också.

Elanen: OT, men måste bara fråga. Är ganska intresserad av juridik och har väldigt svårt att se vilket lagligt stöd ni har att "beslagta" utrustning. Hur fungerar det?

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
        Esoxcisten, jaså är du tillsyningsman. Är det genom sportfiskarna. För det är väl det enda sättet du kan vara det på.
        Jag har båt både i Dreviken, Albysjön, Magelungen och Orlången. Där jag kollar om nån slarvar.
        Ni som fiskar i Flaten (Älta) får räkna med att det blir kontroller där nu.
        Var där i onsdags med ett par andra vakter.
        Runt 7-8 stycken utan kort. Fick en tillsägelse. Nästa gång utan kort beslagtas fiskeutrustning och anmälan till polisen.
        Dom 250 kronor ett kort kostar är ju en prutt i rymden. Ett par feta borrar så är kortet betalt.
        Nej det är genom Tyresö fiskevårdsförening, och förordnandet gäller enbart föreningens arrenderade vatten.

Finns det nå fisk i badpölen Flaten (Älta) har aldrig fiskat där, när jag pratar Flaten är det alltid Tyresö flaten

Kommentera

Det finns grov borre i Flaten. Och även då kräftor som också bevakas. Har ju bevaknings förordnande även i Tyresö-Flaten.
          Men eran förening kollar ju själva ganska bra där.
          Fenmund, ja utrustning är det minsta vi har rätt att ta i beslag.
          Även båt, bil och det används i tjuvfisket. Men är väl inte vardagsmat precis.
          Oftast går det smidigare till.
          En varning och vid nästa på träffande utan kort.
          Är risken stor att utrustning eller det som används vid tjuvfiske beslagtas. Vi har ju som sagt polismans befogande vid tjuvfiske.
          Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

I Flaten i Tyresö Finns båtuthyrning och bra gädd och abborfiske även lite gös och vitfisk.

Kommentera

Ursprungligen postat av esoxcisten Visa inlägg
              Nej det är genom Tyresö fiskevårdsförening, och förordnandet gäller enbart föreningens arrenderade vatten.

Finns det nå fisk i badpölen Flaten (Älta) har aldrig fiskat där, när jag pratar Flaten är det alltid Tyresö flaten
              Hej Johan Löfgren;

När jag bodde på Tyresö på 1960-talet och början av 1970-talet brukade jag fiska Abborre, Gädda och Gös i Långsjön och Drevviken samt Havsöring och Gädda i Erstaviken.

Min personlige vän Sportfiskarnas och Svenskt Fiskes redaktör Olle W. Nilsson (in memoriam) brukade fiska Gädda och Gös med mig i sjöar och kustvatten runt Tyresö. Han var medlem i Tyresö fiskevårdsförening men nämnde aldrig en enda gång att föreningen hade egna arrendevatten. Kan du berätta vilka dessa arrenderade vatten är och var de är belägna??

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

Om det fortfarande är någon som vill ut och fiska så letar jag efter en fiskekompis. Jag kan en massa bra ställen i Tyresö. Jag har bil samt båt med elmotor ifall nu båt skulle behövas. Tveka inte att höra av dig. Jag är 34år gammal och du får inte vara hundrädd för min hund följer med på varje fisketur

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                  Hej Johan Löfgren;

När jag bodde på Tyresö på 1960-talet och början av 1970-talet brukade jag fiska Abborre, Gädda och Gös i Långsjön och Drevviken samt Havsöring och Gädda i Erstaviken.

Min personlige vän Sportfiskarnas och Svenskt Fiskes redaktör Olle W. Nilsson (in memoriam) brukade fiska Gädda och Gös med mig i sjöar och kustvatten runt Tyresö. Han var medlem i Tyresö fiskevårdsförening men nämnde aldrig en enda gång att föreningen hade egna arrendevatten. Kan du berätta vilka dessa arrenderade vatten är och var de är belägna??

Go for the Big Ones!

Old Firehand

www.trumman.com
                  ..nästan ett år gammalt inlägg, men är du intresserad av Tyresö FVF så kolla in deras hemsida: http://www.tyresofiske.se/
                  Grundläggande info där. Och för eventuella Tyresö-intresserade fiskare så kan man hyra roddbåtar (fiskekort ingår för 3 pers vid båthyra).

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                  20 svar
                  2 594 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg skyler
                  av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                  0 svar
                  132 visningar