Fiske i Tyresö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Tyresö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Är det ingen som har koll på albysjön...lite bra fiskeplatser och sånt?

Kommentera

Men är det ingen som har koll på albysjön?...lite bra fiskeplatser och sånt?

Kommentera

Ursprungligen postat av gäddfiske Visa inlägg
        Men är det ingen som har koll på albysjön?...lite bra fiskeplatser och sånt?
        Hyr båt (Tyresö fiskevårdsförening) och fiska runt öarna..

Kommentera

det fins en del bra ställen i tyresö. jag bor själv där. har du prövat ut mot slottet? det går att hyra båt där, samt ut mot sandholmarna. går även att hyra båt där. för att hyra båt går du till OK/Q8 vid MCdonalds, även dreviken kan du fiska i. finns en del gädda där samt abbore.
          Vad du ska fiska med. själv tycker jg jerkbait är bäst för gädda men du ka ju pröva gädd metet runt om notholmen, brukar ge resultat.
          albysjön finns de gädda i med. går även där att hyra båt från TFF. lycka till

Kommentera

Jag har inte varit ute vid slottet än men ska ut dit med båt nån gång i höst...jag har inte börjat fiske med jerkbait än så det är wobbler å skeddrag(vad av dom ska jag användai drevviken och albysjön och vilka färger?)...om man ska fiska i drevviken finns det några bra fiskespots eller är det bara att ro drag runt sjön?

Kommentera

jag har fiskat rätt bra med blå rapala woblers i drevan, inget stort fan av skeddrag.
              det finns en del fina vass dungar om du ror en bit ut. men vissa av dom är rätt djupa. runt 3 meter. de finns ett ställe som jag har fiskat mkt bra vid. det är en vass dunge efter härberget om du vet vart de ligger?
              detär mcket sjögräs där men de slutar tvärt och har en "kanal" utan sjögräs på samma ställe som är ungefär 5 meter bred. har själv inte vart runt hela sjön men fiska även runt öarna. jag ska själv ut i drevan på lördag

Kommentera

Fattar inte vad Tjocka-Farbrorrn fått trollån i från. Gudöån är ju den från Dreviken till Långsjön. Från Långsjön till Tyresö-Flaten går Gammelstrom. Och från Tyresö-Flaten går Nyfors till Albysjön. Från Albysjön går vattnet ner till Kalvfjärden genom en turbin som alstrar ström.
                Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Men vart kan man hyra båt till dreviken? och är det någon som har dragit nån gädda med lite storlek på i albysjön?

Kommentera

går tyvär inte att hyra båt i drevan. i alby sjön har jag fått en 5a, det är det strösta jag fått där

Kommentera

Aha, synd att det inte går att hyra båt i drevviken för jag har själv ingen båt men jag kan ju å andra sidan fiska i albysjön, jag har trots allt hört från folk att det finns gott om gädda å runt 2-5 kilo är helt okej för mig eftersom mitt pb på gädda är Väldigt lågt...några specialtipps på spots eller beten i albysjön? e alltid kul å veta vad folk har tagit fisk på

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                      20 svar
                      2 597 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg skyler
                      av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                      0 svar
                      133 visningar