Fiske utan båt i och runtomkring Borås? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske utan båt i och runtomkring Borås?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Lurken Visa inlägg
    Ankdammen på Norrmalm
    Har tänkt så att det knakar men kan inte komma på att det ska finnas en ankdamm på Norrmalm?
    Vart ligger den?
    Fiskat där själv? Fångstrapporter?
    Menar du dammen högst uppe på Bergdalen? Den som ligger bakom Lassarettet och Bergdalens fotbollsplaner?
    Senast ändrad av v_skogh; 2008-09-19, 09:19.

Kommentera

Ursprungligen postat av v_skogh Visa inlägg
      Har tänkt så att det knakar men kan inte komma på att det ska finnas en ankdamm på Norrmalm?
      Vart ligger den?
      Fiskat där själv? Fångstrapporter?
      Menar du dammen högst uppe på Bergdalen? Den som ligger bakom Lassarettet och Bergdalens fotbollsplaner?
      Jag hade för mig att det var Norrmalm, men du har rätt den ligger på Bergdalen.http://hitta.se/karta/?ShowSatellite=false&SearchType=4
      Jag har bara fiskat där en gång för ett antal år sedan, vi hade rätt så mycket hugg men inga landade..vet inte vi kunde inte så mycket då.

Kommentera

Jag hade för mig att det var Norrmalm, men du har rätt den ligger på Bergdalen.http://hitta.se/karta/?ShowSatellite=false&SearchType=4
        Jag har bara fiskat där en gång för ett antal år sedan, vi hade rätt så mycket hugg men inga landade..vet inte vi kunde inte så mycket då.
        Aight, hade varit kul att prova på karpfiske någongång.
        Snackade med brorsan om just Ankdammen och han har en polare som bott precis bredvid hela sitt liv och han påtalar att det finns en del Karp där. Ryktet gör även gällande att det ligger en alkis på botten

Kommentera

Aight, hade varit kul att prova på karpfiske någongång.
          Snackade med brorsan om just Ankdammen och han har en polare som bott precis bredvid hela sitt liv och han påtalar att det finns en del Karp där. Ryktet gör även gällande att det ligger en alkis på botten
          Hoppas man inte får bottennapp då...

Kommentera

Även jag är på jakt efter alternativ till Tolken och Yttre Åsunden. Ingen som hört något om Transåssjön?

Kommentera

Någon som vet om det finns möjlighet att fiska Karp i området?
              Tjena din gamle skurk!

I Viskan mellan Ryda och Ålgården skall det tydligen finnas karp. Det låg någon odling där under andra världskriget varifrån det har rymt/släppts karp...

Annars får du gärna hänga med och dra lite gädda nån gång, jag Jabba och Mullvaden fiskar en del ihop...

Kommentera

Tjena, jag tycker pickesjön är ett bra alternativ, det fångas årligen 10+ gäddor där.Annars är viskan intressant har för mig att du får fiska fritt inne i stan, och att ett fiskekortsområde börjar vid göta ner till Rydboholm(övre gräns vid Saltemads camping).Men hör med Wollmars eller turistinfo för säkerhetsskull.
                Det finns riktigt mycket gädda mitt i centrum ungefär vid badhuset och ute vid ridhuset men där är det lite svårare att komma åt utan båt.

Fiskar du själv eller?
                Måste bryta in här, är 95% säker på att det är fritt hela vägen ut till Rydboholm. Snackade med nån ansvarig på kommunen ifjol och hela vägen ut till brandövningsfältet är fritt i alla fall...

Kommentera

Ursprungligen postat av Floodster Visa inlägg
                  Måste bryta in här, är 95% säker på att det är fritt hela vägen ut till Rydboholm. Snackade med nån ansvarig på kommunen ifjol och hela vägen ut till brandövningsfältet är fritt i alla fall...
                  Kika här..

Kommentera

Området vid skjutfältet osv är fiskeförbud i som synes av den pdf´en som Lurken postade.. Är visst massa byråkrati för att få till äganderätten eller något liknande för vattnet.. Gammalt militärt område..

Den sk. ankdammen på Berghagen heter egentligen Karpdammen.. Fiske förbjudet..

Bleh..

Själv har jag fiskat mycket från Ålgården och norrut, samt mitt i stan vid badhuset/i parken.. Kört i princip bara vitfiskmete, vilket har varit sanslöst bra i perioder.. Gädda finns det massor av inne i stan med.. Fått mer än ett (läs; många) flöte söndertuggat av gäddor där..

Kommentera

Den pdf:en lyckas inte jag få upp... (kass uppkoppling och lika kasst tålamod).

Märkligt...

Enligt den personen jag var i kontakt med skulle det i alla fall vara fritt fram, han kanske tyckte det var ett nice practical joke att ljuga mig rätt i ansiktet.

Det kan ju vara ändrat, eller så är pdf:en gammal. ("Ny broschyr planeras 2009")

Hur som helst så är det många som fiskar den sträckan och jag har aldrig hört talas om att varken militären eller andra har oponerat sig. MEN: Jag uppmanar naturligtvis inte till tjyvfiske.
                      Senast ändrad av Floodster; 2008-09-27, 19:18.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                      20 svar
                      2 601 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg skyler
                      av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                      0 svar
                      136 visningar