Fiske i Ringsjön? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Ringsjön?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

wobblers hjälper ju inte mycket.och trolling i ringsjön är förbjudet.
    men inte fan är det förbjudet att sätta dit feta nät och ryssjor.

Testa med olika shadjigg 14cm och 20 grams jigghuvud,dunka i botten och håll koll på linan,gör hårda mothugg på allt.Gösen går nu på olika djup i Ringsjön.Fiska INTE på grunt vatten.
    Lycka till. behöver du riktig sjökarta så skicka telenummret via PM.så skickar jag

Kommentera

Ursprungligen postat av SABBE Visa inlägg
      wobblers hjälper ju inte mycket.och trolling i ringsjön är förbjudet.
      men inte fan är det förbjudet att sätta dit feta nät och ryssjor.

Testa med olika shadjigg 14cm och 20 grams jigghuvud,dunka i botten och håll koll på linan,gör hårda mothugg på allt.Gösen går nu på olika djup i Ringsjön.Fiska INTE på grunt vatten.
      Lycka till. behöver du riktig sjökarta så skicka telenummret via PM.så skickar jag
      Helt riktigt att trolling är förbjudet men dragrodd med motor är tillåtet, dock inte sidoparavaner och max två spö per person.
      Har inte förstått skillanden mellan trolling och dragrodd med motor, men de som har skrivet reglerna vet väl får kolla med dem någon gång.
      Tyvärr så är det för många yrkesfiskare och andra som får sätta nät i Ringsjön för att den skall bli en bra sportfiskesjö, så är det när ekonomer får tänka smått och korsiktigt, de tänker inte gobalt att hela närområdet kan tjäna på att utveckla sportfisket i Ringsjön.
      Men testa vertikalfisket i Västra Ringsjön kan vara bra stundtals.
      Tumlaren
      trolling är livet

Kommentera

Ursprungligen postat av SABBE Visa inlägg
        .Fiska INTE på grunt vatten.

Hmm... Förra veckan tog vi runt tio gösar och ett knippe abborre på ca 3,5 meters djup! Inga monster men skoj fiske... Bäst är att testa runt.... DVS att leta upp dom...
        SKÅNELAINEN SINAPPI

Kommentera

Ursprungligen postat av NinjaLinus Visa inlägg
          Hmm... Förra veckan tog vi runt tio gösar och ett knippe abborre på ca 3,5 meters djup! Inga monster men skoj fiske... Bäst är att testa runt.... DVS att leta upp dom...
          Hehe, tänkte precis skriva detsamma... Att bara säga att grunt vatten inte funkar är fel.
          Har väldigt mkt med väder/vind/tid att göra.
          www.pikewallis.se

Kommentera

Medel djupen är 3 meter i östra och västra ringsjön. 3.5 meter har jag inte sagt är grunt.
            Fortsätt fiska efter smågösen på grundare vatten.
            Senast ändrad av SABBE; 2008-09-28, 15:55.

Kommentera

Är det någon här som kan tipsa om några bra ställen att fiska på har hört att där ska finnas något bra ställe vid Ringsjövärdshus?

Kommentera

Här är en Blog om Ringsjön:

följ Team Bosse´s fiskeäventyr även på hans gästbok

Kommentera

Saxade detta från Team Bosse´s Blogg:

För jävligt, yrkesfiskaren i Fulltofta Peter Adolfsson dumpar ruttna gösar mitt framöver näsan på mig :-(

Hoppas att alla som kan, orkar eller gitter protesterar till länstyrelsens Johan Wagnström och region skånes stiftelsers VD Peter Olsson som arrenderar ut fisket. (Stefan.H.Olsson@skane.se)
                  En av gösarna som dumpades hade även en märkning från Ringsjöprojektet, inte ens den orkade han ta av innan han dumpade den(nr2324)................................

Kommentera

Jaså så du fiskar där ner det gör jag med jag undrar om du kan några bra ställen runt östra Ringsjön att stå och fiska när du nu ändån fiskar där nere

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 594 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                    0 svar
                    132 visningar