Laxfiske i Vättern? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Laxfiske i Vättern?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Laxfiske i Vättern?

Tjenare!

Har inte ägnat så mycket tid åt laxfisket tidigare utan mest hållt mig till rödingarna.

Men nu känner jag ett jäkla sug efter att dra lite lax här i Vättern.

Och då undrar jag, vid vilken temperatur börjar dom komma upp till ytan?
    Vilket djup håller dom sig till nu?

Och jag bor då i Motala så om någon kunde svara på den här frågan skulle vara skitbra.

Vad tror ni om att gå lite i cirklar vid Käverön? Och om det går dåligt där, ska jag söka mig åt Vadstena hållet och gå jäms den kanten eller mer åt Sandön?
    Vad tror ni?

Sen kan ni gärna svara på vad erat vätternrekord på Lax är och vart i vättern den fångades. Drag, djup, årstid är också intressant!

Tack på förhand,
    Freddy

Fiska på dom ställena vinden ligger på, eftersom att spiggen trycks in mot land då den är en urusel simmare. Börja fiska när temperaturen sjunker under 14 grader då börjar laxen ät lite smått.
    Beten som jag föredrar är löja, bomber 15A, Strikepro i olika storlekar den stive bakom flasher, tormentor, nk-skedar mm mm.
    Adda mig på msn så kan vi tala mer om det! simonandersson7@hotmail.com

Kommentera

Okey..
      Men 14° ?

Trodde det var runt 9-10 dom började söka sig mot ytan, eller har jag fel?:P

edit: Jo Bomber 15A fungerar ju, det vet jag.
      För cirka 5 år sen körde ju nästan alla med Yo-Zuri (http://dgdream.com/my_picture/lures/yo-zuri-f10-c57.gif)

Sånna fast andra färger har jag massor av. Funkar dom fortfarande eller har laxen ändrat smak på dessa 5 år?

För idag hör jag inte många fiska med dom.
      Senast ändrad av FiskenFreddy; 2008-09-03, 16:55.

Kommentera

Ursprungligen postat av FiskenFreddy Visa inlägg
        Tjenare!

Har inte ägnat så mycket tid åt laxfisket tidigare utan mest hållt mig till rödingarna.

Men nu känner jag ett jäkla sug efter att dra lite lax här i Vättern.

Och då undrar jag, vid vilken temperatur börjar dom komma upp till ytan?
        Vilket djup håller dom sig till nu?

Och jag bor då i Motala så om någon kunde svara på den här frågan skulle vara skitbra.

Vad tror ni om att gå lite i cirklar vid Käverön? Och om det går dåligt där, ska jag söka mig åt Vadstena hållet och gå jäms den kanten eller mer åt Sandön?
        Vad tror ni?

Sen kan ni gärna svara på vad erat vätternrekord på Lax är och vart i vättern den fångades. Drag, djup, årstid är också intressant!

Tack på förhand,
        Freddy
        Antar att du är lokal trollare runt Vättern börja med att kolla om du betalat avgiften för utsättning av fisk i sjön eller inte, enligt Outdoor.se är det inte speciellt vanligt att folk runt sjön bidrar direkt, mest bara Stockholmare och liknande utsocknes, man betalar gärna 200 lax för båtar men skiter i den nödiga avgiften för laxsmoltens utsättning!
        Har du betalat så bortse från inlägget!
        Lycka till det är en underbar härlig sjö om alla bidrar kan den bli hur bra som helst!
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

är de inte troligt att de alltid har varit så bara att dom har bättre koll nu?
          ---------------------------------------------------------------------------------------
          Team Pikings

Kommentera

Ursprungligen postat av Jonas 37
            40% av smolten som släpptes i våras dog.Det blir nog magert med lax ett tag framöver.
            Man gråter blod Jonas min favvo sjö utan tvekan!!

Kommentera

Minskade utsättningar och smolt som dör ingen bra kombination slöseri med en bra sjö enligt min åsikt vi får hoppas du har rätt Jimmy mvh förre båtägaren

Kommentera

TAMTAM: Visste faktiskt inte ens att det fanns en sådan avgift :O
                Vad ligger den på?

Och om mina pengar skulle påverka fisket i vätterns framtid så skulle jag gärna vilja lägga en slant med pengar.

Men hur som helst, skulle vi inte kunna hålla oss till topic?

Kommentera

Ursprungligen postat av FiskenFreddy Visa inlägg
                  TAMTAM: Visste faktiskt inte ens att det fanns en sådan avgift :O
                  Vad ligger den på?

Och om mina pengar skulle påverka fisket i vätterns framtid så skulle jag gärna vilja lägga en slant med pengar.

Men hur som helst, skulle vi inte kunna hålla oss till topic?
                  Kan inte svara på frågan då jag inte håller mej till topic det får du lista ut själv

Kommentera

Det gjorde du ju nu me så..

tänk först... du vet resten

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 590 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                    0 svar
                    128 visningar