Fiske från land i Härland Tjärn, GBG. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske från land i Härland Tjärn, GBG.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske från land i Härland Tjärn, GBG.

Hej! Ska dra ut på en fiskerunda i Härlanda Tjärn, dessvärre har jag då ingen båt men vill gärna ha lite tips på bra fiskeställe från land i tjärnet, tack så mycket.

Båt är ej tillåtet i Härlanda till att börja med, i övrigt är det väl de utlagda fiskebryggorna på östra sidan och i sydvästra delen av sjön som är att föredra. Jag får intrycket av att du inte tänkt meta karp?
    Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...

Kommentera

Nej det har jag inte, kan inte ens det. :P inte så erfaren fiskare men skulle gärna göra det om du har några tips

Kommentera

Som sagt det är landfiske som gäller i H-tjärn. Enda sättet för dig att få fiska mitt på sjön skulle jag tippa är flytring. Jag TROR inte det är otillåtet med flytring i härlanda. För att vara säker kan du ringa till sportfiskarna på sjölyckan.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
          Som sagt det är landfiske som gäller i H-tjärn. Enda sättet för dig att få fiska mitt på sjön skulle jag tippa är flytring. Jag TROR inte det är otillåtet med flytring i härlanda. För att vara säker kan du ringa till sportfiskarna på sjölyckan.
          Ähhh, en välsmord Amba 5000 kastar över halva sjön.Men då fiskar man ju inte mitt i sjön ändå
          Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Simmar det nån fisk värd att fiska efter i Härlanda Tjärn förutom karp då? Finns det något bestånd av Gädda/Abborre t.ex som inte bara består av yngel?

Kommentera

Flytring+ekolod+Härlanda tjärn = bra fiske!

Klicka här för inspiration!

/Storfiskaren
              The alt.usenet.rulez.is.the.king FAQ
              Hakkaa päälle!Saatanan Usenet Rulez, sauna ei ole tarpeeksi kuuma.Kanna sisälle lisää pontikkaa, akka, pikinpäin!Perkele alt.usenet.rulez.is.the.king!
              Klickbara länkar följer nedan
              Nattplockad mask
              Gädda äter Sissy
              Abborre vs mask
              Abborre vs mört
              Måånga gäddor samlade vid betet
              Gädda äter gädda
              Spännande fiskemetod efter gädda
              FS SPARADE TRÅD
              Laxhugg!

Kommentera

Ursprungligen postat av TottenhamBman Visa inlägg
                Simmar det nån fisk värd att fiska efter i Härlanda Tjärn förutom karp då? Finns det något bestånd av Gädda/Abborre t.ex som inte bara består av yngel?
                Under vårfisket förra året togs det en gädda på dryga 10kg i den sydvästa viken. Dessvärre inte på mitt spö - de gånger jag har varit där har det varit enstaka gäddor, aldrig större än 3kg.

Om man har vadare är det att föredra på den västra sidan - det är lite tufft att komma till annars.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                20 svar
                2 574 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg skyler
                av skyler

Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
                3 svar
                396 visningar