Fiske i Kroatien 28/6 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Kroatien 28/6

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i Kroatien 28/6

Jag och några kompisar ska till Kroatien, Podgora nära Makarska. i sommar, närmare bestämt 28 juni och en vecka framåt. Givetvis tänker jag ta med mig fiskegrejer!

Är det någon här som har erfarenheter av fisket därnere eller på nåt annat sätt känner att de kan ge värdefulla tips så skulle det uppskattas!
    Min ursprungliga plan var att fiska multe, men efter den senaste tidens framgångar på multefronten i sverige är jag nog mer sugen på nåt annat, även om det kanske blir multe i slutändan ändå.

Rocka?, SMåhaj? Makrillfiskar eller andra roliga rovfiskar? Vadsomhelst över 0.5 kg är av intresse!
    Det är dagens härliga sanning!

Lyfter tråden

Kommentera

Har aldrig varit där nere o fiskat efter fiskar men fiskat efter annat ))

Du får gärna skriva ihop nått om dina resultat när du kommer hem igen. Är alltid roligt att läsa.
      Yiiha ännu en fiskeblog http://bjornsfiske.blogspot.com/

Kommentera

tja jag e från kroatien ursprungligen och jag kan rekomendera att ni fiskar efter makrillfiskar om ni skall vara vid havet......men om ni verkligen e sugna på riktigt fiske så skall ni fiska mal o gös det e ett jättebra fiske efter dessa fiskar i floder särskilt dunau.

Kommentera

De var väldigt högt vatten i Donau för nån vecka sen men vet iof. inte hur de e just nu, men de e tydligen mycket svårfiskat när den går hög..

Kommentera

Svårfiskat i havet? Vet du som sagt något om fisket vid kusten eller runt omkring Makarska så ge gärna några tips

Kommentera

Menar såklart inte att de e svårfiskat på kusten när donau går hög...

Kommentera

Kroatien är väl annars känd för bra barbfiske. Finns även fina karpar. Men du verkar mer vara ineen på att hålla dig till att fiska i havet. Har ingen bra koll men jag tror jag har en fisketidning från Kroatien på lagret. Har för mig att det var en del havsfiske i den. Iofs på kroatiska med där fanns lite länkar och så. Man kan kanske maila och fråga någon på tidningen eller så. Det finns i alla fall multe i varenda hamn jag varit i på den Istriska halvön. Brukar spendera någon semestervecka där då och då. Tyvärr verkar det alltid vara fiskeförbud i själva hamnarna.

Maila mig via itackle.se om du är intresserad av tidningen. Du får den mot ersättning av frakt
                Mete framför allt!
                www.Metetorget.com

Kommentera

Lyfter denna tråd.... Far nu på lördag en vecka till Kroatien. Blir mest sol och öl, men funderade på ett litet fiskepass.

Min fråga är; får man ta med sina fiskegrejer? Funderade främst på att ta med shimano exage efterssom det är i smidig liten corduratub... en liten rulle med flätlina, några krok, sänke, flöte? Ska man ens ta med några drag?
                  http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                  20 svar
                  2 594 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg skyler
                  av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                  0 svar
                  132 visningar