Parapeten och Västhamnen 14/6 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Parapeten och Västhamnen 14/6

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Parapeten och Västhamnen 14/6

Någon som har något att rapportera därifrån?
    Hur är fisket efter plattfisk,torsk,öring och finns det möjlighet till Makrill?
    Har fiskat där en del på hösten tidigare efter torsk och framförallt plattfisk men är rätt sugen på att dra dit imorgon.
    Det är dagens härliga sanning!

Ursprungligen postat av theoneandonly Visa inlägg
    Någon som har något att rapportera därifrån?
    Hur är fisket efter plattfisk,torsk,öring och finns det möjlighet till Makrill?
    Har fiskat där en del på hösten tidigare efter torsk och framförallt plattfisk men är rätt sugen på att dra dit imorgon.
    Det har tagits makrill på morgon/kväll i 3 veckor nu, dock fortfarande bara strö.

Kommentera

Ursprungligen postat av salmo32 Visa inlägg
      Det har tagits makrill på morgon/kväll i 3 veckor nu, dock fortfarande bara strö.
      Dig kan man lita på Salmo32!
      Hur är det med plattfisken och torsken och så då? Jag tar ju tåget upp från Lund och går ut och ställer mig på parapeten, är ju kul om man kan ha hyggligt fiske hela dagen när man åkt hela den vägen.

Kommentera

Makrillen har främst tagits från Västhamnen. Plattfiskmetet har varit sådär enlig de rapporter jag fått in.

Tänk bara på att det numer är förbjudet att meta på insidan (södra sidan av piren) på Parapeten. Det kostade båtarna för mycket när körde över linor och fick in dessa i lager runt propelleraxlarna. Många struntar i förbudet men det händer att det dyker upp kontrollanter.

Kommentera

Glömde förresten kommentera torskfisket... Det har varit väldigt ojämt, bäst på kvällarna.

Kommentera

Ajdå, inte direkt jätte upplyftande rapporter, men dom tackar jag för!
            Tas det mycket makrill från parapeten när det väl kommit igång? Är nämligen inte så jätteförtjust i att fiska från västhamnen. Tycker bättre om Parapeten och framförallt är det mycket lättare att ta sig till

Kommentera

Parapeten är lite nyckfull vad gäller makrill, vissa dagar är det som bortblåst, andra är där mer än i Västhamnen. Västhamnen har betydligt jämnare fiske.

Tänkte själv sticka ner någon morgon (4-6) nästa vecka och testa makrillfiske från Parapeten. Annars fiskar jag bara makrill från båt eller Kullaberg numer. Tycker omgivningarna är betydligt trevligare.

Kommentera

Hur gick det?

Var själv på Kullaberg i lördags vilket resulterade i ett 20-tal makriller (en del större), en fet öring på 1,5 kg samt de sedvanliga störiga näbbisarna (30-40 st)

Kommentera

Försov mig lite så det blev en tur till Slättäng istället, utan några nämnvärda fångster. Är däremot lite sugen på att dra dit imorgon.
                  Kul att du hade ett sånt fint fiske vid kullaberg!

Kommentera

Ursprungligen postat av salmo32 Visa inlägg
                    Hur gick det?

Var själv på Kullaberg i lördags vilket resulterade i ett 20-tal makriller (en del större), en fet öring på 1,5 kg samt de sedvanliga störiga näbbisarna (30-40 st)
                    Var på kullaberg fiskade du? Båt eller land? Jag var där själv förr-förra helgen. Tyvärr låg båten på varv då, så jag försökte mig på lite landfiske från Ransvik och Josefinelust. Resulterade i ett antal följare (öringar) och en tappad (också öring som släppte under näsan på mig). Ska dit snart igen och då blit det fiske från båten. Hoppas på bättre lycka då...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 599 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                    0 svar
                    134 visningar