Gädda kring gålö... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gädda kring gålö...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gädda kring gålö...

Tjena
    Farsan har skaffat båt så vi tänkte o prova gäddan. Båten ligger på gålö.
    Har hört rätt mycket dåliga rykten om det på sista tiden?...

Hursomhelst hade jag tänkt be om råd vad gäller betesval och hotspots där i krokarna. Har tidigare mest vattnat mina jerks i insjöar så skärgårdsfisket är lite nytt för mig. Något specciellt att tänka på? Vi har bara hunnit ut två turer med rätt dåligt resultat. Några snipor uppe bara.
    En annan sak jag tänkte på var om det finns någon gös därikring? tittade lite på sjökortet och tyckte det fanns några grynnor bortåt lännåker som såg intressanta ut.

Pm:a gärna ifall ni hellre känner för det.
    Tacksam för svar
    //Simon

Ursprungligen postat av Fröjdan Visa inlägg
    Tjena
    Farsan har skaffat båt så vi tänkte o prova gäddan. Båten ligger på gålö.
    Har hört rätt mycket dåliga rykten om det på sista tiden?...

Hursomhelst hade jag tänkt be om råd vad gäller betesval och hotspots där i krokarna. Har tidigare mest vattnat mina jerks i insjöar så skärgårdsfisket är lite nytt för mig. Något specciellt att tänka på? Vi har bara hunnit ut två turer med rätt dåligt resultat. Några snipor uppe bara.
    En annan sak jag tänkte på var om det finns någon gös därikring? tittade lite på sjökortet och tyckte det fanns några grynnor bortåt lännåker som såg intressanta ut.

Pm:a gärna ifall ni hellre känner för det.
    Tacksam för svar
    //Simon
    var hemma hos en kompis landställe på muskö för ca två veckor sen, han berättade då att det nästan är omöjligt att fiska när det är sol, ännu värre om det var vindstilla helst skulle det blåsa och vara molnigt detta pga det kristallklara vattnet, mitt tips är naturliga färger. kompisen vann helgen med 15 gäddor tagna en naturfärgad stormjigg jag tog 12 gäddor naturliga bulldogs och salmo slider i skitmört, jag hade högre snittvikt antagligen pga betesstorleken. gäddorna hittade vi i vassvikar och "öringstränder"

skitfiske

Kommentera

Finns då en skapligt stor där simmandes ;P
      Var där med brorsan förra onsdag kväll och gick en snipa men såg en stor....

Lycka till säger jag bara!

Kommentera

Jag har hyrt båt till på måndag och tänkte se om det går att ta några gäddor. Har ni lyckats ta några där ute?

Carl

Kommentera

Vet inte hur gösfisket är idag men för några år sedan var det hett i Blista fjärd... Det är bara att åka ut och testa, följ din känsla för grynnorna.

Fast hårt fisketryck påverkar bestånden vad gäller gös, det är iallafall min erfarenhet.

Kommentera

Blista håller en hel del gös i fjärden men även inne i länåkersviken.
            På Gålö är det askviken som är det gösförande men även runt björna.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
            20 svar
            2 599 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg skyler
            av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
            0 svar
            134 visningar