Landfiske Grundsund - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Landfiske Grundsund

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Landfiske Grundsund

Jag och en polare ska upp till Grundsund torsdag-fredag och åka ett par dagar med Emils båtcharter. Lär vara bra för gråsej och havskatt nu. Men när vi kommit iland och har käkat kvällsmat är det ju fortfarande ljust några timmar, och väderprognosen ser bra ut, så då kan man ju utnyttja tiden på fiskesemestern med att pillemeta lite udda arter som inte finns hemma på östkusten. Gyltor, snultror, plattfisk, fjärsing, mackrill, allt är av intresse. GULP har vi gott om i olika varianter.

Det finns väl risk för att det blir nån bärs till kvällsmaten, så bilkörning är kanske inte att rekommendera. Nån som känner till några bra platser inom gångavstånd? Fiskhamnen eller några klippor kanske?
    Fyra Gulp och en Rom & Cola
    Besök min fiskeblogg

Hehe, har packat nu och det blir ju en del, för bara två dagars fiske. Kan bli svårt att bära allt ner till kajen i ett lyft. Man känner sig som värsta prylbögen:

* Stor sportbag med flytoverall, handskar, mössa (lär nog inte behövas enligt väderprognosen, men man vet aldrig - hellre svettas än frysa), fiskehandduk, kniv, bonker, käftöppnare (för havskatt) m.m.
    * Lakan till vandrarhemmet
    * Kylbox med matsäck på sjön och för att hålla fångsten fräsch på hemresan
    * Fyra spön: Ett jerkspö med Tekota 600LC för lätt bottenfiske på havet, ett 20 pund RT Waypoint med Okumarulle i reserv (ej hopsatt), ett 4 fots ismetespö med största Cardinal Saltwater för "speed jigging" efter sej och ett 12-fots specimenspö för makrillmete och landfiske.
    * Plano-box med allsköns jiggar, pilkar, sänken och tackel, väger nog minst 10 kg
    * En axelremsväska med GULP-påsar och burkar, tafslinor, tackelpärm, och annat som inte rymdes i fiskelådan
    * Boken "Havsfisk" för artbestämning om man får nåt nytt okänt. Kamera
    * Engångsgrill, ris, grönsaker & kryddor, pilsner, Cola, Ramlösa etc till kvällsmaten
    * Fickplunta med några droppar "fångstsup"

Wrasse som också ska med brukar vara mer minimalistisk, han kör med bara ett spö och pilken direkt på flätlinan. Eftersläp, upphängare och andra accessoarer är lite "homo". Märkligt nog så får han för det mesta minst lika mycket fisk som jag. Förbryllande hur många olika konstiga småfiskar han fått på en naken pilk.
    Fyra Gulp och en Rom & Cola
    Besök min fiskeblogg

Kommentera

Ursprungligen postat av Fis-Herman Visa inlägg
      Jag och en polare ska upp till Grundsund torsdag-fredag och åka ett par dagar med Emils båtcharter. Lär vara bra för gråsej och havskatt nu. Men när vi kommit iland och har käkat kvällsmat är det ju fortfarande ljust några timmar, och väderprognosen ser bra ut, så då kan man ju utnyttja tiden på fiskesemestern med att pillemeta lite udda arter som inte finns hemma på östkusten. Gyltor, snultror, plattfisk, fjärsing, mackrill, allt är av intresse. GULP har vi gott om i olika varianter.

Det finns väl risk för att det blir nån bärs till kvällsmaten, så bilkörning är kanske inte att rekommendera. Nån som känner till några bra platser inom gångavstånd? Fiskhamnen eller några klippor kanske?

kanske är lite sent med svar men ändå, jag fick mycke både makrill och fjärsing när jag var där i helgen. jag stod mest och kasta på piren i hamnen där. för mej funka spinnare 18grams kopparfärgad bäst. hur var eran helg?
      i am fiskoholic yes i am

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
      20 svar
      2 599 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg skyler
      av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
      0 svar
      134 visningar