Fiske vid midsommar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske vid midsommar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske vid midsommar!

Hejsan! Jag och några polare hade tänkt att åka till fjälls den 19juni och eftersom jag inte varit i fjällen så mycket så skulle jag behöva lite hjälp om rekommendationer om bra fiskevatten.

Föredrar att fiska i rinnande vatten gärna lite mindre bäckar åar. Men fiskar även i sjöar. När det bara är jag som fiskar fluga av 6personer så måste det gå att fiska med UL spinnfiske också.

Det är också lite brottom med att boka stuga så gärna snabba svar!

Mvh Steve

Kolla på http://www.dromfiske.info/ där finns info om en massa fina vatten. Har inga direkta tips att komma med var några år sen jag var där uppåt och fiskade.

Kommentera

Fjällen?

Vad räknas som fjällen? Om du tar och kollar på sverigekartan ser du att den svenska fjällkedjan sträcker sig låååååångt. 19 juni är ganska tidigt på säsongen om man ska till fjälls enligt mina premisser. Syftar du dock på de fjäll längst söder i fjällkedjan kan det mycket väl vara säsong den 19e juni. Men rakt innåt landet från Piteå(där jag bor) är fjällen fortfarande snötäckta. Inte mycket snö, men kälen måste få släppa och marken torka upp så det inte bara är lera. Ha detta i åtanke om du tänkte på de lite nordligare fjällen.

Fick höra av en man från Gällivare som skulle till en relativt närbelägen tjärn helgen efter midsommar för något år sedan. Det hade varit 30 grader och sol i en vecka, så han packade bilen för att fara och prova lyckan - och kom till en isbelagd tjärn.

2 mil innåt landet härifrån läppte isen för en vecka sen.

Mitt tips? Jo, far senare på säsongen! Eller de södra lågfjällen.

skitfiske!
      http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Hej! Tyvär så vet jag inte några bra fiske ställen i fjällen : / men det går ju å fiska öring i nästan alla vattendrag där omkring... Lycka till : )

Kommentera

Härjedalen har jag kollat på en hel del tännäs

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
          20 svar
          2 599 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg skyler
          av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
          0 svar
          134 visningar