20.000 vrak i Sverige offentliggörs - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

20.000 vrak i Sverige offentliggörs

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 20.000 vrak i Sverige offentliggörs

Riksantikvarieämbetet har i dagarna startat en site där man kan hitta alla kända fornlämningar i Sverige, både på land och havsbottnen. Ca 20.000 vrak finns med. Intresset tycks vara större än kapaciteten på servern, för siduppdateringarna går segt som sirap och tidvis kan man inte nå sökningen alls.

Jag var inne och kollade lite innan sajten blev mer eller mindre onåbar nu vid lunchtid. Jag hittade flera vrak jag inte kände till på den lilla tiden jag letade, komplett med fartygshistoria, förlisningsuppgifter och positionsangivelse.

Startsidan: http://www.raa.se/cms/fornsok/start.html

Söktjänsten: http://www.fmis.raa.se/cocoon/fornsok/search.html

Sök på kategorin "Kommunikations- / Maritima lämningar"
    Fyra Gulp och en Rom & Cola
    Besök min fiskeblogg

Fis_Herman; Grymt intressant sida men jag har lite svårt att få positionerna att "gå ihop". Självklart så borde dom ha grymt koll på detta men jag tycker att det verkar skumt. Inget som du har lagt märke till?

Har sett att dom på flera vrak skrivit att "djuphavsfiskare" har anget en annan pos till oss för detta vraket. Det andra pos får jag att stämma på gamla kända vrak man fiskat men inte deras pos som dom säger.

Hm, det är väll mina navigations kunskaper som är lite dåliga men, men tror nog att det är något skumt här....

(självklart så är jag me på att wgs84 gäller )

/Catch Fish

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
    20 svar
    2 599 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg skyler
    av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
    0 svar
    134 visningar