För sent för HÖ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

För sent för HÖ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• För sent för HÖ?

Var ute runt Singö och Vässarö förrförra helgen i det alltför fina vädret men det blev iaf en Öring som tappades. Förra helgen var jag ute igen men hade ingen kontakt. Det var mellan 7.5-9 grader i vattnet men även då för fint väder med sol och väldigt lite vind. Är det för sent för öring nu eller kan det vara idé att prova i hegen igen och det blir bättre fiskeväder?

Nä, du kan nog köra maj ut i dom trakterna. Däremot går dom sällan in och ställer sig på grundvattnet då tempen närmar sig tio grader. Hittar du nåt sund där strömmingen patrullerar är nog öringen i närheten.. Skitfiske!

Kommentera

Ok tack. Vet ett par ställen där det finns gott om strömming men där är det säkert närmare 20 meter djupt. Känns väl rätt döfött och stå och kasta med en Vicke-wobbler där?

Kommentera

Fiskar havsöring året runt. Sommaren är nätterna bäst, minst lika bra som i April, Maj och med bättre kondition på fisken. Kör större kustvobblers typ sandgrävlingen, fungerar minst lika bra om havsöringen jaga sill på natten istället för tobis.

Kommentera

Ursprungligen postat av salmo32 Visa inlägg
          Fiskar havsöring året runt. Sommaren är nätterna bäst, minst lika bra som i April, Maj och med bättre kondition på fisken. Kör större kustvobblers typ sandgrävlingen, fungerar minst lika bra om havsöringen jaga sill på natten istället för tobis.
          Låter spännande, kan du berätta lite om hur du fiskar då? Är det med båt över djup, typ där man fiskar strömming? Här i stockholm/ostkusten går väl strömmingen ut igen efter midsommar? Eller har jag missuppfattat det?

Visst fiskar du på västkusten?
          När drar vi?

Kommentera

Ursprungligen postat av pepp-robert Visa inlägg
            Låter spännande, kan du berätta lite om hur du fiskar då? Är det med båt över djup, typ där man fiskar strömming? Här i stockholm/ostkusten går väl strömmingen ut igen efter midsommar? Eller har jag missuppfattat det?

Visst fiskar du på västkusten?
            Det är från land över 4-20 meters djup där jag vet att det går tobis eller sill.

Kommentera

verkar som öringen är lättare att få på västkusten på sommaren, var utanför strömstad förra aug., ganska långt ut i skärgården och hade ganska mycket följe av iaf mindre öring mitt på dagen på ganska grunt vatten

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
              20 svar
              2 599 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg skyler
              av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
              0 svar
              134 visningar