Rapporter från Tavlefjärden, Umeå - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rapporter från Tavlefjärden, Umeå

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rapporter från Tavlefjärden, Umeå

Har varit ute i Tavlefjärden dom senaste dagarna utan något vidare resultat!
    I början av veckan var det väldigt mycket gädda som lekte och idag tror jag att det i princip bara var id som lekte. Nu borde det väl vara perfekt i tid för att gäddorna ska vara på hugget!
    Vi har fiskat i princip överallt mellan ön och övre sjön.

Hur har det gått för er andra, har det varit lika trögt för er?

Hej.

Ha vare där 3 turer nu, idag söndag, i fredas och lördag förra veckan.
    Först idag så såg jag tecken på lek i vattnet, sen om de va gädda eller id såg vi inte.
    Ha vare riktigt uselt, 1 gädda på 3 turer, så dåligt har vi aldrig haft där tidigare år.
    Mellan 8.2grader till 10.1grader i vattnet idag söndag.

Var de du vi mötte idag i en Linderbåt med elmotor?
    >>>>>>>>>><<<<<<<<<<

http://fiske.makkes.se/

Kommentera

Det stämmer, det var jag som var ute och nötte i min Linder idag igen..
      En krokad id blev resultatet och den hade jag gärna varit utan!
      Man börjar ju tappa hoppet,, är det någon det gått bättre för?

Kommentera

Jag har själv varit där 2 turer med båt. Har fått en liten slips, det är allt.

Jävla Crap, jag som hade stora förhoppningar för vårfisket.

Se rapporterna på min blogg:

Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

håller er till det ni kan ISMETE med själv fiskande mört , islossning är det mest förödande som kan hända för gäddfiskarna i umeå

Kommentera

Ursprungligen postat av baronen Visa inlägg
            Vi har fiskat i princip överallt mellan ön och övre sjön.

Hej igen.

Är det mellan ön med grillplatsen och övre "sjön" ni har fiskat?
            (finns 2 öar där)
            Vi har tidigare år fått absolut bäst kring nedre ön och ovanför å nedanför den.
            Längst upp har vi fått ett par st, i mitten inget alls.
            Finns även en grundvik om du tar höger utanför sundet som kan ge en del.
            >>>>>>>>>><<<<<<<<<<

Kommentera

Jag har faktiskt bara sett en ö och det är den där flugfiskarna brukar stå.
              Var är andra ön?
              Vi har totalt fångat 2 gäddor som vägde ca 2 kg. Första gäddan tog vi för ca 1 vecka sedan i grunda området längst till höger just ovanför ön. Den andra tog vi i lördags i mitten vid strömfåran just nedanför kabelskylten.
              När du säger längst upp menar du då just där åns utlopp är? Hur djup är det där?

Kommentera

Ursprungligen postat av baronen Visa inlägg
                Jag har faktiskt bara sett en ö och det är den där flugfiskarna brukar stå.
                Var är andra ön?
                Vi har totalt fångat 2 gäddor som vägde ca 2 kg. Första gäddan tog vi för ca 1 vecka sedan i grunda området längst till höger just ovanför ön. Den andra tog vi i lördags i mitten vid strömfåran just nedanför kabelskylten.
                När du säger längst upp menar du då just där åns utlopp är? Hur djup är det där?
                Om du sjösätter båten i Knivingen och kör uppströms så kommer du att ha på höger sida (när det är lite vatten så sitter dom ihop till en ö) 2st små öar, nedströms den första så är det ett litet stenröse som sticker upp ur vattnet. (åk inte för nära det, mycke sten där)
                Det här är innan du kommer upp till ön du pratar om.
                Det är kring denna och nedanför som de riktiga krokodilerna är tagna i vinter.

"Längst upp" är vid utloppet och 100-200m nedströms, det är lättare att se vars gränsen går senare på sommarn när allt har växt upp där, prexis vid strömmen längst upp där har jag hittat nån grop på dryga 3m djupt, annars så ligger det väl på mellan 1-2m i det området där uppe.

Vi fiskar i stortsett aldrig i området mellan den övre delen och ön du nämnde.
                Alldeles för grunt där, om 1-2 månader kommer det dessutom va så mycke gräs + lägre vatten där så de är tveksamt om du tar dig upp med din båt.
                >>>>>>>>>><<<<<<<<<<

Kommentera

Ursprungligen postat av Bjorma Visa inlägg
                  Om du sjösätter båten i Knivingen och kör uppströms så kommer du att ha på höger sida (när det är lite vatten så sitter dom ihop till en ö) 2st små öar, nedströms den första så är det ett litet stenröse som sticker upp ur vattnet. (åk inte för nära det, mycke sten där)
                  Det här är innan du kommer upp till ön du pratar om.
                  Det är kring denna och nedanför som de riktiga krokodilerna är tagna i vinter.

"Längst upp" är vid utloppet och 100-200m nedströms, det är lättare att se vars gränsen går senare på sommarn när allt har växt upp där, prexis vid strömmen längst upp där har jag hittat nån grop på dryga 3m djupt, annars så ligger det väl på mellan 1-2m i det området där uppe.

Vi fiskar i stortsett aldrig i området mellan den övre delen och ön du nämnde.
                  Alldeles för grunt där, om 1-2 månader kommer det dessutom va så mycke gräs + lägre vatten där så de är tveksamt om du tar dig upp med din båt.

Ja just det hur kunde jag glömme den ön.. där har jag fiskat väldigt mycket tidigare år, mest på sommaren dock och då är det ju mest smått som gömmer sig där. Ska ut till fjärden imorgon och hoppas på ett stort genombrott!

Är det någon som vet hur det gått på övriga ställen här i Umeå nu på våren.
                  Har det kanske varit lika segt överallt?

Kommentera

Jag och en kompis var ner till området kring Tuvan i älven igår eftermiddag. En massa folk stod och dängde drag i lekpölarna alldeles vid Obbolavägen, men vi såg ingen aktivitet där.
                    Vi provade inte ens fisket där utan testade istället i den smalare älvfåran som går runt Tuvan för gäddorna brukar samlas där innan lek. Men det enda vi fick var en och annan pinne, mest från björk......
                    Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 587 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
                    3 svar
                    408 visningar