Om det är någon som fiskar i Ängerån skulle gäddor till min forskning vara uppskattat! Sök på "provtagning" här i forumet så förstår ni syftet! Mvh Olof
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Rapporter från Tavlefjärden, Umeå
Collapse
X
-
Tavlefjärden idag söndag... inget alls.
Blåsigt och varmt, 11-14grader i vattnet.
Många båtar ute, räknade till 9st samtidigt.
När vi tog upp båten så kom det en båt till som skulle upp, snackade lite me dom. Visade sig att det hade vare en fisketävling idag på Tavlefjärden, därför de va så mycke folk ute. Den båt som hade vunnit hade tage 4st gäddor med en sammanlagd längd på 136cm. Dom hade fått sina gäddor på spinnare.
Nu blire te å vila ryggen i 3 dagar, nästa tur blir på onsdag nästa vecka.
Kommentera
-
Jag och g0wdn var ute i 1,5 timmar på söndag kväll och körde från land då jag inte har någon båtmotor
Rapport finns på
Vi fick iaf några gäddor.
Vi brukar köra mest med jerkbait men jag har börjat köra mer med haspel och lite lättare saker på grund av en handskada, det sliter ju lite att stå och dänga jättebeten....Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
Kommentera
-
Kanske 80% jerkbait, resten jiggar, skeddrag och spinnare.
Brukar även bli lite kastande med UL spöt där, vi har tage upp till 4kg´s gäddor där på UL... riktigt kul.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Da_Moose Visa inläggJag och g0wdn var ute i 1,5 timmar på söndag kväll och körde från land då jag inte har någon båtmotor
Rapport finns på
Vi fick iaf några gäddor.
Vi brukar köra mest med jerkbait men jag har börjat köra mer med haspel och lite lättare saker på grund av en handskada, det sliter ju lite att stå och dänga jättebeten....
Dom gäddorna ni fick i söndags var det på jerkbait mitt i strömfåran?
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
|
20 svar
2 587 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av skyler