Insjö kalmartrakten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insjö kalmartrakten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Insjö kalmartrakten

Finns det någon fin insjö runt kalmar trakten, helst med möjlighet till båt, är sugen på regnbåge, eller nån annan inplanterad kul fisk

I snärjebäcken (Rockneby) finns ett regnbågsvatten..

//Abel
    http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

Hällesjöarna, finns båt att tillgå. Gott om rengbåge i båda sjöarna men endast flugfiske tillåten i Lilla Hällesjön. En bit från Kalmar så det kan bli en bit att åka beronde på vart du bor.

Kommentera

Ursprungligen postat av Nordahl Visa inlägg
        Hällesjöarna, finns båt att tillgå. Gott om rengbåge i båda sjöarna men endast flugfiske tillåten i Lilla Hällesjön. En bit från Kalmar så det kan bli en bit att åka beronde på vart du bor.
        låter ju kalas, hur stor är den sjön där det går att köra spinn? bor innne i centrala kalmar, men en dags utflykt för regnbåge är aldrig fel

Kommentera

hej. hällesjöarna ligger vid oskarshamn.sjöarna ligger ca 12 mil från kalmar. va där och fiskade för 3v sedan då va det inte någon fisk isatt på länge.
          Senast ändrad av nk78; 2008-04-27, 10:11.

Kommentera

men det är väl knappast 12mil mellan kalmar och oskarshamn
            fiske går före allt

Kommentera

en bit inåt ska man också e det 10 till oskarshamn?

Kommentera

Det är ungefär 8 mil mellan Kalmar och Oskarshamn. Om jag hade varit du hade jag kustfiskat. Om du bor i Kalmar har du ju cykelavstånd till havsöring/gäddfiske på Svinö, gäddfiske på Stensö och gäddfiske på Värsnäs. Sedan har du ju hela ölandskusten. Går en och annan ganska rejäl öring där....

Jag var faktiskt och fiskade i Hällesjöarna för några veckor sedan. Vi fick inget men såg endel fisk. Hur som helst var det ett trevligt ställe. Min brorsa var i Snärjebäcken igår, och det blev ett blankpass. De hade dock någon efter.

/Jocke

Kommentera

Ursprungligen postat av Amberite Visa inlägg
                  Det är ungefär 8 mil mellan Kalmar och Oskarshamn. Om jag hade varit du hade jag kustfiskat. Om du bor i Kalmar har du ju cykelavstånd till havsöring/gäddfiske på Svinö, gäddfiske på Stensö och gäddfiske på Värsnäs. Sedan har du ju hela ölandskusten. Går en och annan ganska rejäl öring där....

Jag var faktiskt och fiskade i Hällesjöarna för några veckor sedan. Vi fick inget men såg endel fisk. Hur som helst var det ett trevligt ställe. Min brorsa var i Snärjebäcken igår, och det blev ett blankpass. De hade dock någon efter.

/Jocke
                  Bara det att det är fiskeförbud på abborre & gädda i sundet nu...!

Kommentera

Ja, det ar du rätt i. Var några år sedan jag fiskade mycket "hemma" nu (bor i Blekinge nu för tiden). Tänkte inte på det helt enkelt. Men öringen har du ju alltid (även om det kan kännas lite tröstlöst ibland).

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 588 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
                    3 svar
                    408 visningar