Vart i Furen är det hett? Tänkte fresta den sjön på torsdag...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
bra sjöar för grov gös?
Collapse
X
-
Gös sjö!
Fyller på med två stycken "hyffsade" gös sjöar till, Åsunden i Ulricehamn eller Tolken (ÅsTolken) mellan Ulricehamn och Borås. Förra året tog dom en gös på 9,8 tror jag det var på vertikal i Tolken och i år i Åsunden så har dom tagit en på 6,5 kg och en på 8 kg givetvis på vertikal det också. Men trolling är nog inte sämre utan det är nog mkt tillfälligheter ! Jag förbehåller mig rätten att siffrorna inte är helt korrekta för dom är tagna ur minnet Men i närheten av dom ska det vara iaf..
Skitfiske på er!
Kommentera
-
Vanligt stationärt mete med flöte...
Alldeles för blåsigt för flötestrolling!
Vi var överallt, flyttade oss ofta! Hyrde båt i Lagmansryd...Vi hade ingen djupkarta med han vi hyrde båten av visste en del.
Det är för mycket gös i vissa sjöar så det blir ingen storlek på dem. Det lär finnas enstaka större men de är inte lätta att hitta...
Hur är flåren? Andra sjöar värt att testa?
Kommentera
-
Hej såg att du varit och kollat läget på östra silen,har själv köpt en stuga vid sjön så det har blivit en
hel del tid på sjön, men har som du börjat undra hur det står till med högviltet.
Har säkert varit ute ett tiotal ggr med enbart några gäddor på djupriggen.
Har du testat västra silen, har hört att det ska vara klart bättre fiske där, men man undrar ju varför sjöarna ligger intill varandra med samma struktur
Kommentera
-
Gösfiske och Laxfiske (trolling) måste vara det mest tålamods krävande fisket. Allt ska fan i mej stämma. Ändå värre är det när man bara får ro gös. Dom dagar när det inte blåser för mycket är ju nu för tiden sällsynt. Om gösen inte hade sitt tjafs med att må dåligt av lufttryck. Då hade den varit lika lätt att fåsom gädda. Och om den inte heller var så värmeälskande. Minsta vindändring så vatten kyls ner. Tar ju död på gösfisket.
Inte nog med att det inte blir nån is längre så man kan ta dom från i från
Och på köpet är det så kort säsong för gösfiske. På det är det höstrusk med ännu kraftigare vindar.
Med det att det blir ännu jävligare från båt.
Säger som Old Firehand, man hinner inte under sin livstid fiska av nåt vatten ordentligt.
Att bli fulllärd gösfiskare är nog en av det svåraste.
Sen kan alla flugnissar säkert påstå nåt annat. Men det ger jag inte ett piss för.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Orkar du ta dig ner till Hässleholm så finns där en liten sjö som heter Finjasjön.
Där snittar Gösen 5 kilo, bara de senaste 2 veckorna så är det iaf en kille som dragit 2st över 9 kilo vad jag vet om än så länge. Tydligen en av sveriges bästa gös och abborre sjöar för tillfället.. Borren snittar halvkilot men över kilot är ingen ovanlighet..
Dock är båt nästan ett måste, det GÅR att vada ut en hundra meter till djupbranten men en båt är verkligen att föredra..
Skitfiske
Robin
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera